27.9.20

 OSMICE 19, 20, 21

 

 

RADOJA

ZDRAVKO

SVETLANA

DRAGIŠA

  svi su pobjednici

 

 

Opet je bilo zanimljivo, Zdravko, Dragiša i Svetlana su vrlo brzo riješili treću mrežu dok je Radoja išao redom i na najteži zadatak (br.1) potrošio prve 24 minute. Prvi zadatak je Zdravku uzeo 20 minuta, Svetlana i Dragiša su zapeli na pojmu POISTIHA (moja je greška što sam pomoćna slova stavljao u osmice, a problem su bila polja koja se križaju sa kraćim pojmovima). Opet smo imali grešku u žurbi - Zdravko sa ĆORAVICA (i STAVKO) umjesto ĆELAVICA (i STAVKE), ispravio se malo kasnije, greška nije uticala na plasman. Nekoliko različitih opcija (RAĐEVINA-RUŠEVINA, ASTERIJA-ANTERIJA) nisu bile problem, sve je u redu.

 

UKUPNI POREDAK

1. Radoja Racanović 17:50   (vrijeme primitka posljednjeg rješenja)

2. Zdravko Kubat 18:06

3. Svetlana Jorgačijević 18:29  

3. Dragiša Cetić 18:34 (minus 4 neriješena polja, br 1)

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 - ANAKONDA - Radoja, Zdravko, Svetlana, Dragiša

2 - NAOČARKA – Radoja, Svetlana, Zdravko, Dragiša

3 - ZVEČARKA –Zdravko, Dragiša, Svetlana, Radoja

 

TIME LINE

17:15 Zdravko Kubat – br.3 ZVEČARKA

17:23 Dragiša Cetić – br.3 ZVEČARKA

17:24 Svetlana Jorgaćijević – br.3 ZVEČARKA

17:24 Radoja Racanović – br.1 ANAKONDA

17:25 Zdravko Kubat – br.2. NAOČARKA (minus 2 poena)

17:36 Radoja Racanović – br.2 NAOČARKA

17:45 Zdravko Kubat – br.1 ANAKONDA

17:50 Svetlana Jorgaćijević – br.2 NAOČARKA

17:50 Radoja Racanović – br.3 ZVEČARKA

18:06 Zdravko Kubat – br.2 NAOČARKA (ispravka)

18:14 Dragiša Cetić – br.2 NAOČARKA

18:26 Svetlana Jorgaćijević – br.1 ANAKONDA

18:34 Dragiša Cetić – br.1 ANAKONDA (4 polja neriješena)

 


 


 

 

U prve dvije mreže je po jedna zmija, u trećoj je takođe samo jedna ali sa dva različita imena. Slike nisu dopadljive kao u prethodnim nastavcima, ali će sigurno biti od pomoći. Ovoj temi me privukla ova opcija sa dva osmoslovna imena za istu zmiju.





SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama (ako ih ima), grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija. 

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.


Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža. 

 

 


 


 


 

SATNICA:

17:00 - objavljivanje tri zadatka, PDF je OVDJE

17:30 - Detaljnija uputstva su OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova su OVDJE

18:30 - Nova tri slova su OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 

 


 

Broj komentara: 17:

Zdravko kaže...

3.
PLAVA KRV
RAĐEVINA
ČEGRTUŠA
STRAŠILA
U PRVI ČAS
ZVEČARKA
SKIKNUTI
SVAŠTARA

Dragiša kaže...

3.

PLAVA KRV
RUŠEVINA
ČEGRTUŠA
STRAĆITI
U PRVI ČAS
ZVEČARKA
SKIKNUTI
SVAŠTARI

Svetlana kaže...

3. PLAVA KRV, RAĐEVINA, ČEGRTUŠA, STRAŠILA
U PRVI ČAS, ZVEČARKA, SKIKNUTI, SVAŠTARA

Zdravko kaže...

2.
AVANTURA
UTOČIŠTE
MANASTIR
ĆORAVICA
ALBUMČIĆ
NAOČARKA
UKRŠTATI
ANTERIJA

Zdravko kaže...

1.
PENELOPA
TOPOLINO
HUMANOID
AMATERKA
POISTIHA
EKSPONAT
PARANOIK
ANAKONDA

Svetlana kaže...

2. AVANTURA, UTOČIŠTE, MANASTIR, ĆELAVICA
ALBUMČIĆ, NAOČARKA, UKRŠTATI, ASTERIJA

Zdravko kaže...

Ispravka 2. mreže:
ĆELAVICA

3. mreža.
moja osmica je Rađevina (oblast u Srbiji), okomito BLAM (Nada, glumica), a vidim da je Hajro mislio na RUŠEVINA.

Dragiša kaže...

2.

AVANTURA
UTOĆIŠTE
MANASTIR
ĆELAVICA
ALBUMČIĆ
NAOČARKA
UKRŠTATI
ANTERIJA

Svetlana kaže...

1. PENELOPA, TOPOLINO, HUMANOID, AMATERKA
?, EKSPONAT, PARANOIK, ANAKONDA

Nisam dovoljno pametna za onu pametnu reč, pokušaću da je nekako nađem. :)

Dragiša kaže...

Sigurno je pametna riječ...

Svetlana kaže...

A pametna reč je POISTIHA. :)

Dragiša kaže...

1.

PENELOPA
TOPOLINO
HUMANOID
AMATERKA
...
EKSPONAT
PARANOID
ANAKONDA

Hajro kaže...

Hvala svima, čini se da ste se zabavili, to mi je najvažnije, a i da nije bilo grešaka... logiku stavkljanja pomoćnih slova valja dograditi, meni su uvijek čini da je najvažnije pomoći oko osmica...

Svetlana kaže...

Meni ne bi pomogla nikakava pomoćna slova, pošto nikad nisam čula za POISTIHA. Svejedno, bilo je zabavno ubadati slova. Više od 25 minuta mi je trebalo dok nisam uspela. :)

A sada dva dana pauze, pa bušman. :)
Hajro, izgleda da još nisi odobrio vidljivost novih komentara.

Zdravko kaže...

Hvala na druženju, bilo je zabavno, malo sam stavio moždane vijuge na test. Hvala Hajri na zadacima!
Ja sam u 2. mreži išao najprije na riječ SLAVKO, i kada sam 2. slovo promijenio u T zbog vodoravne osmice UTOČIŠTE, zaboravio sam provjeriti ostatak riječi. I tako je ostalo STAVKO. Žurba...

Pozdrav!

Zdravko kaže...

Hvala na druženju, bilo je zabavno rješavati Hajrine osmice. Hvala mu na tome.

Malo me zeznuo ovaj STAVKO. Imao sam najprije SLAVKO, a kada sam L promijenio u T zbog osmice UTOČIŠTE, zaboravio sam provjeriti ostatak riječi. Žurba..., ali sve je to samo igra.

Pozdrav!

HH kaže...

Biće da sam, pustivši vaše komentare, ostao pod dojmom da je sve regularno u tehničkom dijelu... dobro je, sve je normalno, opet mala greška:) To slavno POISTIHA je već bilo u nekoj od osmica, možda ne ovdje... nazvah tu riječ pametnom jer je suprotna današnjem ubrzanom životu kojem se teško oduprijeti...

Pozdrav, vidimo se u srijedu.