22.11.20

 

OSMICE 43, 44, 45

 

Danas je očito bilo lako i pored slabosti u radovima koje pomenuh u uputstvima. U igri je i rješavačko iskustvo, ovo je 15 nedjelja kako se družimo sa osmicama. Vlado i Radoja su išli redom, Svetlana je sačekala da riješi sve...  Dragiša je imao prečeg ili prijatnijeg posla, nadajmo se da je ovo drugo. Čestitke i hvala svima.

Imamo nekoliko zanimljivih varijacija, donji dio drugog zadatka je ostavljao puno mogućnosti pa imamo KUKROVIĆ (Vlado, uz napomenu „tu može svašta“), ANISOVCI (Radoja), KOKTELIĆ (Svetlana), ARIZONCI (Zdravko) umjesto mojih ARIJEVCI, KAKTUSIĆ. Drugo mjesto sa varijacijama je bilo u drugoj mreži dolje desno, ŠAL, ŠEL, USTAJANJA, USTAJANJE.

 

 
 

Naknadnim javljanjem me obradovao Bane Nikić, riješio je uspješno, ovo je njegov komentar:

Šta da kažem? Zakasnio, ali sve rešio. Nisam pogledao rešenja, ali mi se čini da je sve tačno. Zadaci su bili lakši, a možda sam se malo i naučio rešavati. 


UKUPNI POREDAK

1. Vlado Kutnjak 17:24 (vrijeme primitka posljednjeg ispravnog rješenja)

2. Radoja Racanović 17:30

3. Svetlana Jorgaćijević 17:34

4. Zdravko Kubat 17:53

5. Branislav Nikić

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 – BLIZANCI – Vlado, Radoja, Svetlana, Zdravko

2 – ŠKORPIJA – Vlado, Radoja, Zdravko, Svetlana

3 – VODOLIJA – Vlado/Zdravko, Radoja, Svetlana

 

TIME LINE

17:10 Vlado – br.1 BLIZANCI

17:16 Radoja – br.1 BLIZANCI

17:19 Vlado – br.2 ŠKORPIJA 

17:22 Radoja  – br.2 ŠKORPIJA

17:24 Vlado – br.3 VODOLIJA

17:24 Zdravko – br.3 VODOLIJA

17:30 Radoja – br.3 VODOLIJA

17:32 Zdravko – br.2 ŠKORPIJA

17:34 Svetlana – br. 1, 2, 3

17:53 Zdravko – br.1 BLIZANCI


********************************************

U mrežama su osmoslovčani nazivi tri znaka zodijaka. Zanimljivo je da im je poredak isti i u zodijačkom krugu i po abecednom redu. Možemo poslije rješavanja utvrditi kako je bilo sa astro znakovima naših rješavača.

 

 

SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama, grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 

 

 
 

 

SATNICA:

17:00 - objavljivanje tri zadatka PDF je OVDJE

17:30 - Detaljnija uputstva su OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova su OVDJE

18:30 - Nova tri slova su OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 


Broj komentara: 15:

Mollard kaže...

PROSIDBA
ČAS POSLA
ILEGALAC
ARIJEVCI
KUKROVIĆ (ti može svašta)
PČELINjAK
OSUĐENIK
BLIZANCI

Vlado

Mollard kaže...

PROSUDBA
ČAS POSLA
ILEGALAC
ARIJEVCI
KUKROVIĆ
PČELINjAK
OSUĐENIK
BLIZANCI

opet Vlado

Mollard kaže...

INSTITUT
ZELENOST
VIOLISTI
ŠKORPIJA
NjEGOVANjE
IZVRŠENjE
NEISKREN
USTAJANjA

Vladp

Mollard kaže...

ASTERIKS
RUSKI HRT
VODOLIJA
OSOBENjAK
URARSTVO
VARIČELE
LAKRDIJA
OPSTANAK

Vlado

Zdravko kaže...

3.
ASTERIKS
RUSKI HRT
VODOLIJA
OSOBENJAK
URARSTVO
VARIČELE
LAKRDIJA
OPSTANAK

Zdravko kaže...

2.
INSTITUT
ZELENOST
VIOLISTI
ŠKORPIJA
NJEGOVANJE
IZVRŠENJE
NEISKREN
USTAJANJA

Svetlana kaže...

1. PROSIDBA, ČAS POSLA, ILEGALAN, ARIJEVCI, KOKTELIĆ
PČELINJAK, OSUĐENIK, BLIZANCI

2. INSTITUT, ZELENOST, VIOLISTI, ŠKORPIJA, NJEGOVANJE
IZVRŠENJE, NEISKREN, USTAJANJE

3. ASTERIKS, RUSKI HRT, VODOLIJA, OSOBENJAK,
URARSTVO, VARIČELE, LAKRDIJA, OPSTANAK

Svetlana kaže...

Sad sam proverila da li postoji šel i vidim da je to boja mađarskih karata, a mogao bi i šal, samo su onda USTAJANJA.

Zdravko kaže...

1.
PROSIDBA
ČAS POSLA
ILEGALAC
ARIZONCI
KAKTUSIĆ
PČELINJAK
OSUĐENIK
BLIZANCI

Svetlana kaže...

Čestitke Vladi!

Hvala, Hajro, na zadacima. Bili su laki ovaj put.
Najviše me je namučio poslednji vodoravno kod prvog zadatka. Bila sam ubeđena da je u pitanju neko prezime za koje ne znam. Tek kada je u 17:30 stigla pomoć, pročitala sam da je u pitanju deminutiv. Prvo mi je uskočio kaktusić, ali sam ga odbacila zbog LEU. Spasio me koktelić, a i simpatičniji je od kaktusa. :D
Tako prođe onaj ko ne poznaje etimološko pisanje valuta. :D

Gde nam je Dragiša?!

Hajro kaže...

Simpa je tvoj KOKTELIĆ, nije mi pao na pamet..., nisam siguran kako stoje stvari sa tvorenjem deminutiva, vjerujem (ili se nadam) da su OK dubleti KOKTELIĆ i KOKTELČIĆ, KAKTUSIĆ i KAKTUŠČIĆ... mnogo više sam se bavio biljkama, istina ne kaktusima, nego koktelima.

Desetak minuta po zadatku je zaista dobro, raduje me to, možda bude ohrabrenje drugima, no, kao što ti nedavno napisa, ipak treba vremena da se unaprijedi brzina. Bilo kako bilo, još jedna enigmatikom obogaćena nedjelja.

Zdravko kaže...

Čestitam bržima i spretnijima, mada, što se mene tiče, mislim da nije toliko važno ko je kada predao.
Bitno je da smo se zabavili sa enigmatskim poslasticama.

Hajro je i ovoga puta bio na visini zadatka. Hvala :-)

Hajro kaže...

Samo su dvije stvari ovdje izuzetno važne, a poredak nije nijedna od njih. Prva je užitak u rješavanju i druženju, a druga napredak koji proističe iz iskustva, vašeg i mog, nadajmo se i drugih koji će se priključiti, kao autori, domaćini, rješavači.... u ovoj ili nekoj drugoj ideji. Internet je lijepa i besplatna alatka, treba probati, eksperimentirati, imati volje i strpljenja... Evo osmice se mogu rješavati gledajući samo u skrin telefona. Po stoti put - nema šanse za masovnost, ali to i nije tema ni cilj. VeĆi broj učesnika jeste logična želja, ali ne i "moranje"... Druženje po definiciji isključuje masovnost. Utvrđivanje i objavljivanje vremena prijema rješenja je začin na već kompletnu priču, kao prijateljsko kartanje ili šah. Možda jednog dana napravimo istinsko natjecanje, najbolje uživo, uz nagrade, pehare, diplome, zašto ne...

Hvala i tebi Zdravko, sretan radni tjedan ti želim.

Božo kaže...

Juče sam bio spriječen da učestvujem,a danas sam se upustio u ove Osmice,poštujući terminski plan.Slažem se da su bile lakše od prethodnih.Prve dve sam uspio riješiti prije dodatnih slova,a za treću su mi bila potrebna tri dodatna slova.Tu sam se malo duže zadržao kod urarstva(ja najprije imao uredstvo) a zbog tog onda i kod ruskog hrta(hrt sam imao odmah).
Radujem se sljedećim Hajrinim zadacima.
I kod mene je bio koktelić.

Hajro kaže...

Bravo Božo, dobro nam došao... popićemo jednom i taj koktelić.

Sljedeće nedjelje nove osmice, u drugu srijedu novi bušman.

Srdačan pozdrav tebi i BL ekipi.