31.1.21

 

OSMICE 67, 68, 69

 

Izgleda da je bilo poteško, nadam se da je i zadovoljstvo uspješnim rješavanjem bilo kao i trud, odgovarajuće veliko. Hvala i čestitke. 

Svetlana je imala problem sa REGA, izgleda da nije gledala ili je zaboravila Dudekovu Regicu. To je bilo i jedino odstupanje od originala. Utvrdismo da problem nije u Regici već u mom neispravnom obliku STRELJANJE.

Zašto je bilo teško? Najprije zato što ilustracije nisu upućivale na konkretne tematske pojmove. Možda nije bilo dovoljno jednoznačnih mjesta, bilo je nekoliko težih pojmova, GROŽĐICE jesu super slatke, no ovdje su bile uzrok problema i za mene i za vas, vjerujem da je vrijedilo, onaj "aha moment" je hobistički vrhunac.  Da li je bilo nekih koji su odustali ne možemo znati...

 

UKUPNI POREDAK

1. Dragiša Cetić 18:43 (vrijeme primitka posljednjeg ispravnog rješenja)

2. Svetlana Jorgaćijević 18:44 (na e-mail)

3-4. Zdravko Kubat 18:47

3-4. Žarko Đokić 18:47

 

POREDAK PO ZADACIMA i TIMELINE - jednako ukupnom, svi su slali sve zadatke odjednom

 

  

 

Prvi put smo imali neispravan pojam u mreži, moja krivica, ide izvinjenje.

 

ZDRAVKO NAPISA: 

Ja sam to radio polako, bez neke žurbe, a i osmice su mi mile teže nego obično. Posebno sam se namučio oko pojma STRELJANJE. Naime, našao sam to odmah, ali bi prema Hjp i VRH trebalo STRIJELJANJE. Kako nisam našao drugu mogućnost, poslao sam ovu varijantu, što se pokazalo i tačno.

HAJRO NAPISA:

Zbrljao sam ovo STRELJANJE, izvinjavam se, imao sam STREMENJE i onda, ne misleći, mijenjao nadajući se da će ovo biti lakše i završio u neispravnosti. 

 

************

 

U mrežama su osmoslovčani nazivi tri poznata vina (ilustracije su generalne). Tematski pojmovi su u mrežama poredani abecednim redom.

Linkovi rade normalno.

 


 

 SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama (ako ih ima), grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 




 

17:00 - objavljivanje tri zadatka - JPEG je OVDJE, a PDF je OVDJE  

17:30 - Detaljnija uputstva su OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova su OVDJE

18:30 - Nova tri slova su OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 

 

Broj komentara: 15:

Dragiša kaže...

1. KABERNET

BORANIJA
UMORSTVO
KABERNET
SLASTICA
BENELUKS
RAZDIOBA
INTAKTNI
JAUŠOVEC

2. ŠAMPANJAC

MANJE-VIŠE
ARABIZAM
NEUREDAN
STRELJANJE
ILEGALAC
NESANICA
MAMIN SIN
ŠAMPANJAC

3. TRAMINAC

HAKIRATI
PREPARAT
NAPASNIK
GROŽĐICE
HEPENING
KLEMPAVO
TRAMINAC
ISTAKANJE

Zdravko kaže...

Evo sva tri rješenja skupa:
1.
BORANIJA
UMORSTVO
KABERNET
SLASTICA
BENELUKS
RAZDIOBA
INTAKTNI
JAUŠOVEC

2.
MANJE-VIŠE
ARABIZAM
NEUREDAN
STRELJANJE
ILEGALAC
NESANICA
MAMIN SIN
ŠAMPANJAC

3.
HAKIRATI
PREPARAT
NAPASNIK
GROŽĐICE
HEPENING
KLEMPAVO
TRAMINAC
ISTAKANJE

Zdravko

zarptica.53 kaže...

1.boranija, umorstvo, kabernet, slastica, beneluks, razdioba, intaktni, jaušovec.
2.manje-više, arabizam, neuredan, streljanje, ilegalac, nesanica, mamin sin, šampanjac,
3. hakirati, preparat, napasnik, grožđice hepening, klempavo, traminac, istakanje.
Kasno počeh, oko 17.50. Gosti nikako da odu!

Zdravko kaže...

Ja sam to radio polako, bez neke žurbe, a i osmice su mi mile teže nego obično. Posebno sam se namučio oko pojma STRELJANJE. Naime, našao sam to odmah, ali bi prema Hjp i VRH trebalo STRIJELJANJE. Kako nisam našao drugu mogućnost, poslao sam ovu varijantu, što se pokazalo i tačno.

Pozdrav

Hajro kaže...

Zbrljao sam ovo STRELJANJE, izvinjavam se, imao sam STREMENJE i onda mijenjao nadajući se da će ovo biti lakše i završio u neispravnosti.

Svetlana kaže...

Kod nas stigao februar, pa sad mogu ponovo da pišem komentare. :D

Prekoračila sam kvotu za januar, pa mi je brzina interneta sišla na nivo puža, koju Captcha prilikom provere "robota" nije hteo da toleriše. Zato sam morala rešenja da pošaljem na mail.

I meni je STRELJANJE prvo palo na pamet, već sam ga i upisala na papir, ali sam se onda setila ijekavice, proverila na HJP, pa obrisala. :) Pošto sam imala STR*LJ*NJE, pokušala sam da nađem neki drugi glagol, pronašla da se pominje striljenje preko googla, pa upisala pošto ništa drugo pametnije nisam mogla naći. Dosada mi se par puta desilo da upišem ekavicu, a sada kada je trebalo, ja našla da proveravam na HJP. :)))

Hajro kaže...

Tako je to Svetlana... ja htjedoh olakšati i umjesto da ostavim originalno, ne tako teško, a ispravno STREMENJE ustrijelih ispravnost. Davno sam zaključio da u fazi crtanja ne treba mijenjati sadržaj, no nije lako biti dosljedan i primijeniti naučeno. Staro pravilo u enigmatskom izdavaštvu kaže da svaki prilog trebaju vidjeti najmanje dva para uredničkih očiju. Nit sam izdavač, nit sam urednik, a još sam i sam... nije opravdanje (radim ovo jer želim), tek objašnjenje :)

Em je prvi u mjesecu, em je ponedjeljak ... savršen tajming za odluke, planove, obećavanje dosljednosti...

M. Милићевић kaže...

Не стижем ових дана да се укључим у рјешавање и веома жалим због тога. Што се тиче појма СТРЕЉАЊЕ који је уврштен, не може се рећи да је неисправан! Само се неочекивано нашао у погрешно вријеме на погрешном мјесту!

Hajro kaže...

Stvar je jednostavna - greška otkrivena, krivac priznao, ostali oprostili, pouke naučene, guramo dalje.

Idemo pamtiti ovaj nastavak po grožđicama i hepeningu (pretpostavio sam da će svima najprije pasti na pamet bumerang...).

Miloše, tebi i drugima koji ne stignu rješavati u isto vrijeme, preporučujem da ipak pokušate prije nego pogledate komentare. Zato i ne stavljam rješenje u post već je dostupno na linku. Kod bušmana objavljujem rješenje u postu da bi lako locirali varijacije. Vjerujedm da bi bilo dobro sve staviti na link (recimo nakon sljedećeg jutra), a u postu ostaviti samo zadatak. Vrijedilo bi ako će makar i jedan rješavač pokušati kasnije...

M. Милићевић kaže...
Autor je uklonio komentar.
Hajro kaže...

Nisam ja brisao ništa, pročitah Milošev komentar o BENELUKS-u itd...regularno o rješavanju ... ne stigoh odgovoriti, sad vidim ovo "izbrisan komentar", svašta.

Hajro kaže...

Pogledah sve, jedino objašnjenje je da sam (još bunovan nakon buđenja) kliknuo gdje ne treba. Pošto nisam nikad razmišljao da bih brisao komentare nisam ni znao za tu jednostavnu opciju brisanja koju kao domaćin bloga imam odmah tu uz svaki komentar. Eto, naučih nešto, ne vjerujem da će mi trebati, oprosti Miloše.

M. Милићевић kaže...

Хаха, неспоразум је Хајро а ја сам крив. Наиме, хтио сам да коментаришем на тему хепенинга а отишао на Бенелукс којег сам исправно ријешио. Па кад са то видио морао сам да обришем тај коментар. Дакле, није до тебе, Хајро но ја нисам био довољно сконцентрисан! Уосталом, пише да је аутор обрисао коментар.

Hajro kaže...

OK, sve u redu... Nisam znao da i autor komentara može brisati komentar poslije objavljivanja. Mislio sam da riječ "autor" u ovom kontekstu znači autor bloga... Eto, učimo svaki dan:)

Hajro kaže...

Ako si upisao odmah BUMERANG umjesto HEPENING onda sam bio u pravu (da ne kažem nešto neskromnije) kad sam to predvidio u uputstvu (drugi PDF u 17:30). Dragiša se pitao na šta sam mislio. Ima tih osmica sa zanimljivim suglasničkim parom na kraju, DIRIŽABL, SPEKTAKL, KVISLING... manje poznat je ANRIKATR.