3.1.21

 

 OSMICE 55, 56, 57


Počeo sam Novu malko nespretno, a plan je bio suprotno. Pokušah praznične dane iskoristiti za bolje organiziranje brojnih fajlova, foldera, fotografija i svega i svačega što čuvamo u našem digitaliziranom svijetu. Kao nekad sa radnim stolom, čim počnem praviti reda izgubim se u tom, trebalo bi, savršenijem stanju. Kao što vidite na PDF-ovima, sve je bilo spremno za 27.12, ali eto ...  

Miloš nam se pridružio, hvala mu, biće lakše sa prvim iskustvom, a tu je i pedesetak zadataka iz prethodnih mjeseci.  Luka i Božo su se javili na e-mail, OK, svejedno mi je, kako god je vama lakše..., zanimljivo je da su obojica promašili OSUĐENIK i imali USELJENIK, LJON (?).

Trebaće mi narednih pola sata da provjerim sve, sredim time line, pustim komentare i objavim rješenja primljena e-mailom. Ispostavilo se da sam propustio vidjeti da je Dragiša u 18:20 poslao sve tri mreže, dakle Dragiši idu čestitke i izvinjenje. Svima hvala na učešću i čestitke za rješavačko umijeće. Moja ambicija da nabrzinu utvrdim i objavim rezultate je lijepa stvar, ali, eto, nekad malko nerealna. Bilo kako bilo, na kraju je sve sređeno, rješenja pristigla na e-mail (Božo i Luka) možete vidjeti OVDJE. 

 



UKUPNI POREDAK

1. Dragiša Cetić 18:20 (vrijeme primitka posljednjeg ispravnog rješenja)

2. Svetlana Jorgaćijević 18:25

3. Božo Miljević 18:44

4. Luka Pavičić 18:56

5. Zdravko Kubat 19:12 

6. Miloš Miličević  18:53 (samo zadatak br.1)

 

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 – HADRIJAN – Svetlana, Dragiša, Božo, Miloš, Luka, Zdravko

2 – KALIGULA – Svetlana, Dragiša, Božo, Luka, Zdravko

3 – KLAUDIJE – Dragiša, Svetlana, Luka, Božo, Zdravko

 

TIMELINE

18:01 Svetlana – br.1 HADRIJAN

18:20 Svetlana – br.2 KALIGULA

18:20 Dragiša – br.1,2,3

18:25 Svetlana – br.3 KLAUDIJE

18:26 Božo – br.2 KALIGULA

18:29 Luka - br.3 Klaudije

18:44 Božo - 1,3

18:53 Miloš - br.1. HADRIJAN

18:55 Luka - br.1. HADRIJAN

18:56 Luka - br.2 KALIGULA

19:12 Zdravko - 1,2,3

 

 

 ***********************

 

Okasnih 15 minuta, tehnika... u satnici dodajemo 15 minuta.

 

U mrežama su osmoslovčana imena tri rimska cara. Kao i do sada tematske osmice su poredane abecednim redom, na slikama i u mrežama.

 


SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama, grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 



SATNICA:

17:15 - objavljivanje tri zadatka PDF je OVDJE 

17:45 - Detaljnija uputstva su OVDJE

18:15 - Tri dodatna slova su OVDJE

18:45 - Nova tri slova su OVDJE

19:15 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:15 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 

 

21 komentar:

Svetlana kaže...

1. SLUČAJNO, INANITET, POMIJANJE, PAGANINI
UČIONICA, HADRIJAN, VJEŠTACI, SOLITERI

Svetlana kaže...

2. ŠIPARICA, AMUNDSEN, ORIGINAL, KALIGULA, OPERATER
ŠAKA U OKO, PUT SVILE, CENTRALE

Dragiša kaže...

1.

SLUČAJNO
INANITET
POBIJANJE
PAGANINI
UČIONICA
HADRIJAN
VJEŠTACI
SOLITERI

2.

ŠIPARICA
AMUNDSEN
ORIGINAL
KALIGULA
OPERATER
ŠAKA U OKO
PUT SVILE
CENTRALE

3.

LJUBAVNIK
KLAUDIJE
SJEDALJKA
KATAPULT
NEPRAVDA
OSUĐENIK
PANONIJA
SPINAKER

Svetlana kaže...

3. LJUBAVNIK, KLAUDIJE
SJEDELJKA, KATAPULT, NEPRAVDA, OSUĐENIK, PANONIJA, SPINAKER

Svetlana kaže...

3. Ne sećam se da li sam ukucala i katapult, a ne mogu da vidim. :)

Anonimno kaže...

PAZUH VIS
SLUČAJNO
IMB IDEAL
ĆI BORŠČ I
INANITET
POBIJANJE
OČICA CER
PAGANINI

Za početak od mene dosta!
M. Milićević

Anonimno kaže...

PAZUH VIS
SLUČAJNO
IMB IDEAL
ĆI BORŠČ I
INANITET
POBIJANJE
OČICA CER
PAGANINI

Za početak od mene dosta jedna osmica.
M. Milićević

Zdravko kaže...

1.
SLUČAJNO
INANITET
ROBIJAŠI
DEGENIJA
UČIONICE
HADRIJAN
VJEŠTACI
GOLETIJA

2.
ŠIPARICA
AMUNDSEN
ORIGINAL
KALIGULA
OPERATER
ŠAKA U OKO
PUT SVILE
CENTRALE

3.
LJUBAVNIK
KLAUDIJE
SJEDALJKA
KATAPULT
NEPRAVDA
OSUĐENIK
PANONIJA
SPINAKER

Zdravko kaže...

Posve sam ispustio iz vida da će osmice "ići" večeras. Uključio sam se oko 18.35 i bilo mi je zabavno ovih 30-tak minuta.

Dragiša kaže...

VAR!!!!!!!!

Poslao sam kompletna sva tri rješenja zajedno!

Hajro kaže...

Obojica ste bili super brzi, pokušah i ja biti brz sa objavom rezultata, ispade zbrzio-zbrljao.

VAR je dobra stvar, nije lako sve vidjeti... bravo Dragiša, vrlo brzo i bez grešpaka, varijacije su ti ispravne.

Svetlana kaže...

Bravo Dragiša!

Ne brini, Hajro, nećemo te kritikovati. :D
Ovo će biti samo pokušaj da ti malo pomognem - Nemam svoj blog, tako da ne znam kako se to tačno radi, ali znam da postoji mogućnost da se unapred napiše objava i onda postavi vreme kada želiš da se ona pojavi. Možda već znaš za ovo, ali mi se nekako po vremenu objavljivanja dosadašnjih osmica čini da ih "ručno" puštaš u određeno vreme.

Danas sam naučila dosta novih reči i izraza (prilično sam visila na hrvatskom jezičkom portalu), a jedna od njih je i ŠAKA U OKO, za koju nikad nisam čula. Izgleda da se krećem u manje nasilničkim krugovima. :D

Hajro kaže...

Hvala Svetlana

U tom tehničkom dijelu postoji razlika između ovog što ja radim(pokušavam) i standardnih blog postova. Ja na objavljeni post sa osmicama dodajem linkove u dogovoreno vrijeme (kod bušmana je još složenije jer ide na još 3 bloga, pa tu dodajem sadržaj, upload-iram fajlove na već objavljene linkove)..., tako da je nužna moja prisutnost. Jeste obaveza, zato imam tako malo postova, uživo je nekakva moja opsesija... da si bila na Uni vidjela bi razliku u sastavljačkom takmičenju uživo u poređenju sa dopisnim.

Danas je problem bio što nisam vidio da je Dragiša poslao sve tri mreže. Logično bi bilo reći "sva rješenje, poredak... će biti objavljeno u 20:00", želeći sve u 19:00 ili malo poslije sam sebe dovodim u frku, razmisliću o malim korekcijama u tom dijelu.

Evo ja naučih dvije osmice od Zdravka, DEGENIJA I GOLETIJA. Tako je to. Sa nasiljem i okom, znam za ŠAKA U OKO, PRST U OKO, možda ima i ŠLJIVA NA OKU, jezik prati stvarnost, ima divnih primjera. Šteta što su političke teme nepoželjne u enigmatici, bezbroj je izvrsnih igara riječima..., no bolje da ostanemo van te živopisne i kreativne oblasti:)

Božo kaže...

Od kada sam se rešio olovke,pošto popunjavam direktno ,onda mi je puno jednostavnije da uslikam i pošaljem mejlom.Hajro reče da je njemu svejedno,a ja ne moram naknadno ukucavati.Malo sam se mučio dok nisam locirao Kaligulu,ima više njegovih kipova a ja sam prvo se vrtio oko Aurelija i oktavija.
Ukratko,hvala Hajri na zanimljivoj zabavi.

Hajro kaže...

Samo ti radi kako tebi paše Božo, koji minut više ne mijenja moju mazohističku situaciju... Važno je da je kreativno, zanimljivo, sportski i hobistički duh na djelu... radije bih šetao uz Unu ili Jadran, ali kad smo već uglavnom u kući valja pokušati osvježiti to, nešto truda, puno dobre volje...

Neobično mi da ti i Luka ne nadođoste do OSUĐENIK :)

Božo kaže...

Ovo je već treći put,nešto u osmicama nešto u bušmanu,da fulam pojmove sa "đ".Izgleda da sam na Vi sa "đ".

Zdravko kaže...

Pozdravljam sve učesnike i Hajru kome zahvaljujem na zadacima. Sretna vam svima Nova godina!

Ja sam skroz zaboravio na večerašnje osmice :-) Okrenuo sam se sutrašnjem radnom danu, poslije više od 2 sedmice slobodnih dana.

Slučajno sam zavirio u imejl i vidio Hajrinu napomenu da osmice kasne. Nisam htio propustiti da učestvujem. Ovo je dobra prilika da se čovjek zabavi i ujedno obogati svoj vokabular.

Imao sam na raspolaganju sva pomoćna slova, pa nije bilo teško. INANITET je nedavno bio u kvadratu 8x8, naučio sam
za mene novu riječ SPINAKER...

Dragiša kaže...

Skoro da mogu prepisati kompletan Zdravkov tekst, osim ove dvije sedmice odmora! Znači, potpuno zaboravio, onda mejl o kašnjenju, malo sam se više udubio u problem i malo po malo, spakovao poslije prvih pomoćnih slova! Nove su mi upravo te navedene riječi, INANITET i SPINAKER. A mogao je i LAGANINI, kao definicija ovog našeg druženja, moralo bi se uvažiti! Ko zna, i ovako me je sudija jedva pustio!
SREĆNA NOVA GODINA!

Hajro kaže...

Pogledaj rješenje Dragiša. Moj original ima LAGANINI, draga mi je ta riječ, zvuči tako lijepo.

INANITET je standardan u kvadratima 8x8 (nikad nijednog nisam sastavio), nisam baš ponosan na uvrštavanje ovdje... SPINAKER će mi uvijek pasti prvi na pamet u takvim kombinacijama, more i jedrenje su mi posebno dragi. Ako je šta na ovom svijetu laganini onda je to plovidba bez motora, naravno kad su more i vjetar umjereni. Sjećanja, sjećanja ...

Anonimno kaže...

Из коментара сконтах да је било потребно пронаћи само осмице а ја се понашао као да је у питању бушман! Хе хе. Добро, идемо даље. Што се тиче ЛАГАНИНИ-ја то ми је прво дошло на памет а онда сам га напросто претворио у ПАГАНИНИ-ја. Некако ми више "личио" на Хајру!
Поздрав свима.
М. Милићевић

Hajro kaže...

Dovoljno je kao rješenje napisati samo osmice jer su sva slova koja nisu dio osmica već upisana u mrežu. Dakle, zadani zadatak je popunjena mreža u kojoj onda izbrišemo sve osmice.

Dobro si razmišljao Miloše, no evo pokušavam biti više laganini, nikad nije kasno. Istini za volju u bušmana bih stavio Paganini.