7.2.21

  

OSMICE 70, 71, 72

 


Evo je aktiviran i link sa rješenjima.

Ispostavilo se da je prva mreža bila najteža, LUMBARDA bi trebala biti mjesto našeg uživo natjecanja... Nisam još pogledao eventualne nove komentare, neću se iznenaditi ako me Dragiša kritizirao zbog izbora dodatnih slova, zapeo je na UOSTALOM, KREATURA i LUMBARDA u prvoj mreži. Zdravko je imao varijaciju sa PREOBUKA umjesto KREATURA, bilo je više od jedne varijacije na PUKOVNIK vs POKOJNIK, OPUŠTANJE vs UPUŠTANJE..., a i POKAJNIK. Kad smo kod pokajnika, da ne zaboravim izvinjenje za grešku u crtežu, valjda sam podvjesno želio više pomoći. No, dobro je bilo, hvala svima na učešću, valja odvojiti vrijeme u nedjeljno predvečerje, čestitke za uspješno rješavanje, nastavljamo komentirati. 


MILOŠ NAPISA:
У првој мрежи ме збунила "синтагма" како-тако јер се удвојени појмови пишу са цртицом а не како је представљено у мрежи.

 

HAJRO ODGOVORI:

Miloše, izgleda da smo obojica u pravu. Ako pogledaš na HJP pod KAKO nećeš naći crticu, a ako ja pogledam pod TAKO naći ću je. Razlika je u značenjima, u jednom ide crtica, a u drugom ne. Značenje u mojoj varijanti je "nekako, nije sasvim loše". Očito je da sam sastavljajući gledao pod KAKO. Kako mi se to moglo desiti, eto tako.:)

 

UKUPNI POREDAK

1. Zdravko Kubat 17:54 (vrijeme primitka posljednjeg ispravnog rješenja)

2.  Svetlana Jorgaćijević 17:56

3. Žarko Đokić 18:00

4. Radoja Racanović 18:13

5. Luka Jelavić 18:24 (e-mailom, vidjeti dolje)

6. Dragiša Cetić 18:44

7. Miloš Milićević  18:30 (e-mailom, vidjeti dolje)

8. Božo Miljević 18:58 (e-mailom, vidjeti dolje)

 

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 – LUMBARDA –Žarko, Zdravko, Svetlana, Radoja, Luka, Dragiša, Božo

2 – MALINSKA – Zdravko, Svetlana, Dragiša, Žarko, Radoja, Miloš, Luka, Božo

3 – SUMARTIN – Svetlana, Žarko, Zdravko, Dragiša, Radoja, Luka, Miloš, Božo

 

TIMELINE

17:20 Svetlana  3

17:36 Zdravko  2

17:39 Svetlana  2

17:40 Žarko  3

17:42 Zdravko  3

17:47 Dragiša  2,3

17:49 Žarko  1

17:54 Zdravko  1   

17:56 Svetlana  1

18:00 Žarko  2

18:13 Radoja  1,2,3

18:20 Miloš  2  (na e-mail)

18:24 Luka 1,2,3  (na e-mail)

18:30 Miloš  3  (na e-mail)

18:44 Dragiša  1

18:58  Božo 1, 2, 3  (na e-mail)

 


 

 

***************

 

Vidjeh grešku, nenamjerno olkašanje za vas - u trećoj mreži ne bi trebalo biti upisano P i TA u drugom redu, dakle to jeste osmica, neka vam to ekstra P i TA bude samo dodatno olakšanje.

U mrežama su osmoslovčani nazivi tri prelijepa mjesta na tri jadranska otoka. Tematski pojmovi su ovdje i u mrežama poredani abecednim redom.

 

 

 SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama (ako ih ima), grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 

 



17:00 - objavljivanje tri zadatka - PDF je OVDJE  

17:30 - Detaljnija uputstva SU OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova SU OVDJE

18:30 - Nova tri slova SU OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 


Broj komentara: 25:

Svetlana kaže...

3.
OPUŠTANJE, KAMIONET, KANALIĆI,
POKOJNIK, SUMARTIN, AŠIKLIJA, SNJEGOVIĆI, TETURATI

Zdravko kaže...

2.
MALINSKA
RIO BRAVO
DISTANCA
MUŠKI ROD
ANDROIDI
NOVČARKA
KANTOVAC
ARTIČOKA

Svetlana kaže...

2. MALINSKA, RIO BRAVO, DISTANCA,
MUŠKI ROD, ANDROIDI, NOVČARKA, KANTOVAC, ARTIČOKA

zarptica.53 kaže...

3.
POSAO/PST
UPUŠTANjE ili OPUŠTANJE
KAMIONET
OPAK/RAGU
VAR/LAVOR, može JAR
NATI/KOVA
ILI/JUDIT
KANALIĆI
aleternativa PUKOVNIK-POKOJNIK.
Mislim da je na slici SUUPETZAR, umesto SUMARTIN?!

Zdravko kaže...

3.
OPUŠTANJE
KAMIONET
KANALIĆI
POKOJNIK
SUMARTIN
AŠIKLIJA
SNJEGOVIĆ
TETURATI

Dragiša kaže...

2. MALINSKA

MALINSKA
RIO BRAVO
DISTANCA
MUŠKI ROD
ANDROIDI
NOVČARKA
KANTOVAC
ARTIČOKA

3. SUMARTIN

UPUŠTANJE
KAMIONET
KANALIĆI
PUKOVNIK
SUMARTIN
AŠIKLIJA
SNJEGOVIĆ
TETURATI

zarptica.53 kaže...

UOSTALOM
KREATURA
PODZEMLjE
R/ARES/BES
STEP/TAŠT
LINEARNO
ULIKS/DIS
KAKOTAKO

zarptica.53 kaže...

UOSTALOM
KREATURA
PODZEMLjE
R/ARES/BES
STEP/TAŠT
LINEARNO
KAKOTAKO

Zdravko kaže...

1.
UOSTALOM
PREOBUKA
PODZEMLJE
LINEARNO
KAKO-TAKO
SEDRENIK
LUMBARDA
MAESTOSO

Svetlana kaže...

1. UOSTALOM, KREATURA, PODZEMLJE, LINEARNO, KAKO TAKO,
SEDRENIK, LUMBARDA, MAESTOSO

zarptica.53 kaže...

malinska
una/mokar
šd/levant
kral/čuti
i/oleat/oč
rio bravo
odmak/rak
distanca

Радоја Рацановић kaže...


Da ne pogledah pomoćna slova teško da bih prvu riješio zbog toga što sam kombinovao sa podneblje i Podravlje, a podzemlje mi nije bilo ni na kraj pameti, kao i Lumbarda uostalom.

1. UOSTALOM, KREATURA, PODZEMLJE, LINEARNO, KAKO TAKO, SEDRENIK, LUMBARDA, MAESTOSO.

2. MALINSKA, RIO BRAVO, DISTANCA, MUŠKI ROD, ANDROIDI, NOVČARKA, KANTOVAC, ARTIČOKA.

3. UPUŠTANJE, KAMIONET, KANALIĆI, PUKOVNIK, SUMARTIN, AŠIKLIJA, SNJEGOVIĆ, TETURATI.

Dragiša kaže...

1.

..S....M
..E....A
PODZEMLJE
LINEARNO
KAKO TAKO
SEDRENIK
..M..R.A
MAESTOSO

M. Милићевић kaže...

У првој мрежи ме збунила "синтагма" како-тако јер се удвојени појмови пишу са цртицом а не како је представљено у мрежи.

Hajro kaže...

Miloše, izgleda da smo obojica u pravu. Ako pogledaš na HJP pod KAKO nećeš naći crticu, a ako ja pogledanm pod TAKO naći ću je. Razlika je u značenjima, u jednom ide crtica, a u drugom ne. Značenje u mojoj varijanti je "nekako, nije sasvim loše".

Očito je da sam sastavljajući gledao pod KAKO. Kako mi se to moglo desiti, eto tako.:)

M. Милићевић kaže...

Хаха, духовит одговор, нема шта. Како се тај проблем могао графички ријешити Тако да се преко испрекидане линије додала цртица по средини.

Hajro kaže...

Eto vidiš, to se zove doprinos... sljedeći put ću tako napraviti, zašto ne... imao sam ovdje u bušmanu O i A u istom polju za opcije TOČKA i TAČKA... Imao sam (testirano od nekolicine) i neke male bušmane gdje je skriveni ključ bilo upravo to, u nekim poljima su bila i po tri slova i štimalo je u oba smjera. Potražiću to, možda se vrijedi još igrati tom idejom.

Što bi Slavko rekao "samo opušteno", evo danas sam ja išao na OPUŠTANJE, neki na UPUŠTANJE.

Dragiša kaže...

Nikako mi nije padalo na pamet UOSTALOM, mislio sam da je nešto sa završetkom ZAM, NIM, NOM,... Isto tako i KREATURA, tu mi se nametala neka PREINAKA, ali šta sa TAZE? A da se riješila LUMBARDA vjerovatno bi sve došlo na svoje mjesto. A od LUMBARDE ni traga, ni glasa! Interesantno, na početku sam mislio da je tematski pojam u prvom liku VELA LUKA, ali je brzo eliminisana sa PRSLUKOM! Šta je tu interesantno? Pa, bio sam na pravom ostrvu!
Zabava je bila dobra, kao i obično!

Pozdrav!

Božo kaže...

Ne znam kako je sa ostalim,ali kod mene se uvijek potvrdi prvi "Marfijev zakon" kad Hajro daje dodatna slova.Naročito kod drugiput 3 dopunska slova.Očekujući da mi pomogne ono malo da rješim,skoro uvjek to budu slova koja već imam.Kako Marfi kaže-sreća je uvijek na drugoj strani !

Hajro kaže...

Marfi kaže kad namazana šnita pada uvijek padne na namazanu stranu... zato treba pažljivo rukovati da ne ispadne.

Oko Lumbarde - vrtio sam se po otocima i oko njih mnogo puta, no pogledah kartu sa što manjim uvećanjem (da pokaže samo veća mjesta) i nije ih bilo previše osmoslovčanih. Sastavljanje na Lumbardu je išlo lako, slab sam na UOSTALOM i gotovo, otpala Vela Luka.

Žarko, za sliku - ako je Google griješan griješan sam i ja. Prepoznatljivost ovakvih slika nije naročita, osim ako se čovjek baš sjeća... recimo, kao ja Malinske, gdje smo u jesen 2019 , nakon mnogo godina, bili na normalnom odmoru, još obogaćenom druženjem u obližnjoj Kraljevici na SOZAH-u, poslije kod Ćosa u Tribunju, Željka u Splitu...

zarptica.53 kaže...

Hvala, bilo je zabavno.Super za depresivna vremena i depresivne godine. Pokušao sam da koristim neki on-line PDF editor, nije mi išlo, samo sam izgubio vreme. Blokče sa kvadratićima je bilo efikasnije. Zaljubljenik sam u Korčulu (obala joj je duža od obale Crnogorskog primorja!), pre više od 40 godina sam vikendima odlazio iz Mostara i boravio u predivnoj kući, na samoj obali, kod prijatelja Zorana Tasovca,od 1991. godine stanovnika Hemiltona u Kanadi. Pre nekoliko godina obnovio sam doživljaje.Najzahtevnija "osmica" sa Lumbardom podsetila me je na pešačenje od Korčule do Lumbarde i obratno, po neumoljivom julskom suncu.Nie mi zasmetalo! Tih dana sam za Miroslavljevu enigmatiku sastavio bušmana sa učaurenim pojmom ARIJAN, koliko se sećam na 12 pozicija. Ne mogu da zaboravim Korčulu!. BTW, za moj ukus lepši mi je deo put Račišća! Veliki pozdrav svima! Živela (autorska) Enigmatika!

Hajro kaže...

Eh Žarko, sjećanja, evo suzdržaću se. Pomenuću samo, kad je o hodanju riječ, šetnicu Malinska - Njivice, savršenstvo...

Zdravko kaže...

Bilo je zabavno i ovoga puta. Prva mi je mreža bila teža od druge dvije. Trebalo je vremena da mi UOSTALOM "sjedne". Nije uobičajeno da riječ ima dva samoglasnika na početku, i to još domaća riječ. Druga mi je osmica PREOBUKA, nisam se sjetio riječi KREATURA.

Tako sam okomito dobio nepoznate riječi TOZE i ABEST. Ali internet zna svašta i kaže da je TOZE skraćeno ime fudbalera koji se zove Antonio Jose Pinheiro Carvalho, a ABEST je njemački heavy metal sastav.

Pozdrav

Hajro kaže...

Nisam provjeravao Zdravko, tek zabilježio i onda kopirajući ostavio... znam ja da si ti to našao.

UOSTALOM, i takvi pojmovi, je istovremeno i mogući početak (jer je unikatan i poznat) i mogući problem ako ne klikne. Evo dovršavam bušmana za srijedu i cijeli koncept se zasniva na tome - početi od prepoznatljivih poznatih pojmova, no ako rješavaču ne sine ostaje mi utjeha da će reći ono slavno "kako se ne sjetih toga", eh kako, KAKO TAKO ili KAKO-TAKO, desi se, uostalom guramo dalje :)

Zdravko kaže...

KAKO BILO DA BILO, pokušaću da sudjelujem!