28.2.21

 

OSMICE 79, 80, 81

 

 

Kao što Dragiša napisa i ja sam se bojao da će odsustvo ilustracija i ne baš precizno definiranje tematskih pojmova rješavanje učiniti težim. Izgleda da je bilo po mjeri, MODERATO, laganini i umjereno, sve pjevajući... zanimljiva je priča o tom naslovu MODERATO CANTABILE,  vrijeme potrebno za rješavanje je bilo slično prethodnim zadacima. Zdravko je završio u minut kao i prošle nedjelje... Božo se javio na e-mail, veli da je zaboravio, gledao rukomet na TV, sin je sudio (nimalo lak zadatak, pravila rukometa su vrlo rastegljiva...). Evo i Miloša na e-mail. Pogledah ELABITON, nema šta nema u internetskoj ponudi :) Luka se javio komentarom na temu problema sa slanjem rješenja... utvrdismo da su on i Žarko slali rješenja na prethodni post sa najavom današnjih osmica, novo iskustvo za sve nas :)

Hvala i čestitke svima.

 

UKUPNI POREDAK

1. Dragiša Cetić 17:52 (vrijeme primitka posljednjeg ispravnog rješenja)

2.  Radoja Racanović 17:54

3. Svetlana Jorgaćijević 17:57

4. Zdravko Kubat 18:03

5. Žarko Đokić  18:12

6. Luka Jelavić  18:26

7. Miloš Miličević 18:57

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 – KREŠENDO – Svetlana, Dragiša, Žarko, Zdravko, Radoja, Luka, Miloš

2 – MAESTOSO – Dragiša, Radoja, Svetlana, Zdravko, Žarko, Luka, Miloš

3 – MODERATO – Zdravko, Dragiša, Svetlana, Žarko, Radoja, Luka, Miloš

 

TIMELINE

17:15 Svetlana  1

17:26 Zdravko 3

17:27 Dragiša  1

17:36 Žarko  1

17:37 Zdravko  1   

17:41 Dragiša  2

17:52 Dragiša  3

17:53 Svetlana   3

17:53 Žarko  3

17:54 Radoja  1,2,3

17:57 Svetlana   2

18:03 Zdravko 2

18:12 Žarko  2 

18:26 Luka  1,2,3

18:57 Miloš  1,2,3 

 


 

**************


Današnji tematski pojmovi su vezani za muziku. Riječ je o oznakama tempa i glasnoće. Tematski pojmovi, odnosno mreže, su poredane abecednim redom. Instrumente i muzičke vrste ćemo imati uskoro.

 


 

SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama (ako ih ima), grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 

 




 

17:00 - objavljivanje tri zadatka - PDF je OVDJE  

17:30 - Detaljnija uputstva su OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova su OVDJE

18:30 - Nova tri slova su OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 

32 komentara:

Svetlana kaže...

1. ULIČARKA, GARAVUŠA, UZVRATNO, ELEVATOR
ULEGNUĆE, ISPRAVKE, REZULTAT, KREŠENDO

Zdravko kaže...

3.
LJUBOMORA
DOSADITI
OSOBENJAK
ŽIVA RANA
ELEKTRON
RAZDOBLJE
LJUDOŽDER
MODERATO

Dragiša kaže...

1. KREŠENDO

ULIČARKA
GARAVUŠA
UZVRATNO
ELEVATOR
ULEGNUĆE
ISPRAVKE
REZULTAT
KREŠENDO

zarptica.53 kaže...

ULIČARKA, GARAVUŠA, UZVRATNO, ELEVATOR, ULEGNUĆE, ISPRAVKE, REZULTAT, KREŠENDO.

Zdravko kaže...

1.
ULIČARKA
GARAVUŠA
UZVRATNO
ELEVATOR
ULEGNUĆE
ISPRAVKE
REZULTAT
KREŠENDO

Dragiša kaže...

2. MAESTOSO

ARGUMENT
PANTA REI
SPOMENIK
ARAGONIT
TRONOŽAC
APSTRAKT
MAESTOSO
NEISTINA

Dragiša kaže...

3. MODERATO

LJUBOMORA
DOSADITI
OSOBENJAK
ŽIVA RANA
ELEKTRON
RAZDOBLJE
LJUDOŽDER
MODERATO

Svetlana kaže...

3. LJUBOMORA, DOSADITI, OSOBENJAK, ŽIVA RANA, ELEKTRON, RAZDOBLJE,
LJUDOŽDER, MODERATO

Радоја Рацановић kaže...


1. ULIČARKA, GARAVUŠA, UZVRATNO, ELEVATOR, ULEGNUĆE, ISPRAVKE, REZULTAT, KREŠENDO

2. ARGUMENT, PANTA REI, SPOMENIK, ARAGONIT, TRONOŽAC, APSTRAKT, MAESTOSO, NEISTINA

3. LJUBOMORA, DOSADITI, OSOBENJAK, ŽIVA RANA, ELEKTRON, RAZDOBLJE, LJUDOŽDER, MODERATO

Svetlana kaže...

2. ARGUMENT, PANTA REI, SPOMENIK, ARAGONIT, TRONOŽAC,
APSTRAKT, MAESTOSO, NEISTINA

Dragiša kaže...

Činilo se da neće ići baš lako, jer su tematski pojmovi nekako dosta uopšteni (čini mi se). Odmah mi je pao na pamet samo MODERATO, a onda je nekako naišao i ALEGRETO, pa sam mislio da je to prvi tematski pojam, po abecedi. Srećom, nisam upisao (a moglo je pod 1. uspravno). Kad sam se sjetio KREŠENDA prvi lik je brzo bio riješen. Onda polako, mic po mic, drugi lik! Da li je APSTRAKT ILI EKSTRAKT? Sjetio sam se sintagme (Đoletova pjesma, na radost) i, malo po malo, završio MAESTOSO. Ostao je MODERATO, pogrešno upisan VERS, pa nikako do LJUDOŽDERA, a kasnije je bilo LAGANINI!

Zdravko kaže...

2.
ARGUMENT
PANTA REI
SPOMENIK
ARAGONIT
TRONOŽAC
APSTRAKT
MAESTOSO
NEISTINA

Dragiša kaže...

Zaboravih napisati, poznatiji mi je TALJ nego TOLJ!

Luka Jelavić kaže...

Ne znam gdje je moj kmentar s rješenjima zapeo.Poslao sam sve tri u 18,27. I poslije napisao kako je bilo...

Hajro kaže...

Ne znam Luka, nema ga, evo pogledaću ponovo...

Luka Jelavić kaže...

Sad vidim da sam pisao ispod najave zadataka, tamo je i Žarkovo rješenje... Kasnije sam vidio da su uglavnom odgovarali u komentare ispod mreže zadataka.

Hajro kaže...

Nigdje ih nema, proces je jednostavan, ja vidim sve komentare koji čekaju moje zeleno svjetlo... Sjećam se da je Vlado imao problema sa slanjem rješenja kao komentara... dodaću te, tehnički problemi... Važno je da si se zabavio:)

Luka Jelavić kaže...

Naravno, rješavao sam i riješio, nisam brz kao Svetlana, ali ide. Ja sva 4 komnentara vidim ispod najave od jutros.

Hajro kaže...

OK, to je to, jedno iskustvo više... dakle sve je u redu, evo završavam, dodaću sve što treba.

zarptica.53 kaže...

Danas nije bio moj dan! Prvo sam zamenio terapiju, lek koji je trebalo da uzmem u 20.00, uzeo sam u 17.00! Bezveze! To mi je najvažniji lek (Brilique)! Kao i Dragišu, krivo su me navodili VERS i EKSTRAKT! Tematske pojmove sam odmah zapazio, no gubio sam vreme na događaje oko mene.MODERATO i KREŠENDO sam završio pre 18.00, MAESTOSO oko 18.10. Kao i kod Luke, nešto je zapelo u transferu!? Bez obzira na sve, dobro sam se zabavio. Izgleda da mojem bioritmu više odgovara termin u 20.00. Pozdrav svima!

Hajro kaže...

Žarko, prvo rješenje si poslao ovdje ispod današnjeg posta sa zadacima, a drugo i treće ispod prethodnog posta sa najavom... Nadam se da je sve OK sa efektom lijeka, disciplina ni meni nije jača strana, izluđujem doktore, a i oni mene... Pretpostavljao sam da će APSTRAKT biti zagonetan, no moramo malko i "posoliti", riješili ste u uobičajenom vremenu. Što se satnice tiče, meni je svejedno, javite se sa prijedlozima i mišljenjima, lako možemo promijeniti.

Zdravko kaže...

I mene je taj APSTRAKT malo namučio. Išao sam na EKSTRAKT, a onda mi je vodoravno izlazilo SKOJEVAC, što nije moglo ići ako bi zadnja okomita osmica bila NEISTINA. PANTA REI nikako da se sjetim "na prvu". 1. i 3. mreža su išle lijepo. Dobra poslijepodnevna zabava!
Pozdrav za Hajru i ostale učesnike!

Božo kaže...

Uključio sam se iza 19,30 i sve rješio za 15 minuta,počastio sam sebe i skinuo Hajrinu zadnju objavu sa svim slovima.Divota.Hajro me malo kritikovao,ali nisam mogao odoljeti.Čestitke ostalim,i pozdrav.

Hajro kaže...

Sve je dobro dok se dobro zabavljamo... nadam se da nismo jedini, broj posjeta sam gledao samo prvih mjesec-dva....

APSTRAKT je uvršten da ne bi bilo prelako, a kombinirajući i tražeči naučimo ponešto... evo ja se zadržah na naslovu Moderato cantabile. PANTA REI je pomenuo i Luka, poznato je zar ne, a i lijepo i istinito, kao kad čovjek sjedi kraj rijeke... imao sam svoje mjesto na Vrbasu na ulazu u kanjon ispod ceste kod strme tamne stijene... s druge strane rijeke bih nekad vidio lisicu, patke s pačićima... biciklom je bila nekakva mjera, lagana ranojutarnja vožnja, moderato cantabile, pa sjedenje uz vodu koja teče...

Neće ponestati ni tema ni osmica, sintagme će se i ovdje i u bušmanu ponekad ponavljati, no svejedno već razmišljam o nekim variranjima, pogotovo za bušmana... idemo dalje. Izgleda da korona enigmatika ima nekakvu budućnost, sa i bez korone.

Zdravko kaže...

Sve je u redu, Hajro. Volim ovakve izazove. Zahvaljujući tvojim osmicama sam obnovio gradivo i naučio neke nove osmoslovne riječi, koje će mi sigurno pomoći da sastavim još koji kvadrat 8x8.

PANTA REI je i kod mene, idemo napred. Kada dođemo u ove godine, sjećamo se divne prošlosti i nastojimo ostaviti trag. Ja, evo, planiram obnoviti Kubatov stan (rekli bi katun u Crnoj Gori), nek ostane, valjda će ga neko koristiti za vikendicu :-)

I ja sam odrastao uz rijeku, kraj Zrmanje, duše Žegara. Sjećam se da sam se provlačio kroz njive zasađene kukuruzom, dok sam išao na kupanje u Zrmanju. A perje, listovi od kukuruza ostavljaju tragove na tijelu, koji u kombinaciji sa znojem bride, i bride... Neki put, neizdržljivo.

A sada sve pusto ... Eto, uz osmice popričasmo i o drugim temama :-)

Hajro kaže...

Nas dvojica nostalgičara...to treba kraj kakve vode pričati i odšutjeti... sjetih se rijeke negdje u Norveškoj pored koje smo prijatelj i ja sjedili 2012. i nismo pričali jer ne možeš ništa čuti od grmljavine vode, bilo je vrijeme topljenja snjegova, ponekad pogledam video klipove, eto ima nostalgije i iz novog života...

Napisa poodavno jedan pametan čovjek, otprilike, kako će onog života najviše ostati u sjećanjima naših ljudi rasutih po svijetu... naši novi životi se najčešće ne ukrštaju nigdje sa onim starim, teku paralelno, ne dodiruju se, postoje nepromijenjeni. Normalno je da svi drugi imaju nastavljanje jednog života i svijeta sa značajnim promjenama ali ipak kontinuitetom... Zanimljiva tema koja mi se vraćala svaki put kad dodjem...

Drago mi je i riječko "Volim grad koji teče".



Zdravko kaže...

Ove su ti prve 3 riječi zlatne. Nostalgija za rodnim krajem, nostalgija za vrelom gdje sam učio plivati, nostalgija za Kaštelom (centar Žegara), nostalgija za ... da ne nabrajam sada.

Ovaj život teče paralelno sa onim prijašnjim, pokušavam(o) ga uklopiti i ostvariti kontinuitet. U svemu tome je najvažnije da nam djeca budu sretna.

Hajro kaže...

Davno složih, lako moguće da je već objavljeno, nisam provjeravao... eto paše ovdje

GLASNO, TI, JA ...

Nekidan sam pisao enigmatskom kolegi pa pomenuh i djecu, naše motive vezane za njih... imao sam potrebu da dodam "to je zasebna priča". Ako smo mi prva generacija, oni kojima je, svi tako govore, najteže, ja bih rekao da je našoj djeci teže, nemaju naša sidra u sjećanjima i utemeljenom znanju, a oluja im ne manjka i pored sigurne zavjetrine u roditeljskom domu i pažnji, mladost treba slobodu, otvoreno more... Sidro je lijepa stvar, ne mora biti korijen, svijet je velik i lijep (evo baš presađujem u bašti, jednom kad pomakneš biljku nije kao samonikla), ali makar sidro kad je nevera ili se traži oslonac i smiraj. Patetično ili ne, istina je.

zarptica.53 kaže...

PANTA REI je moj životni moto (godinu dana sam čak studirao filosofiju na Filosofskom fakultetu u Beogradu). U Beranama, kraj Lima (moja reka dečaštva i mladosti!)je moj kultni kafić, što zbog naziva, što zbog ambijenta (rukavac Lima sa predivnim lopočima!). Zrmanja, Vrbas, Lim...predivno!.BTW, svim učesnicima ovog predivnog druženja poklanjam svoje izdanje UMREŽENI CRVEN BAN, uručenje će biti prvom pogodnom prilikom (valjda će je biti). Svetlani mogu da pošaljem odmah, neka mi javi adresu. Ovo je godina u kojoj obeležavam jubilarnih pedeset godina bavljenja enigmatikom koja mi je dala smisao životu! Družimo se i dalje! Živeli dragi prijatelji!

Hajro kaže...

Bravo i hvala Žarko. Enigmatika nam je dala puno, puno smo i uložili, dali njoj...bez kalkuliranja, hobistićki... eto nekad ima pravde.

Zdravko kaže...

Moj Žarko nostalgičare(u), da si mi živ i zdrav! Moram ponoviti ovu tvoju tvrdnju, s kojom se u potpunosti slažem: (moja reka dečaštva i mladosti!) Svako od nas ima svoju rijeku ... Moja je Zrmanja :-)

Zdravko kaže...

HVALA TI NA POKLONU :-)

Radujem se i knjizi i potpisu tvom!

Sve najbolje, svima nama!