7.3.21

 

 OSMICE 82, 83, 84


Zadržah se dodajući posljednje pristigle komentare (rješenja). Bilo je malo sporije nego inače, Svetlana je bila brza kao i uvijek, rijetko se (ako je ikad) desilo da su sva tri ispravna rješenja stigla prije bilo kog drugog. Čestitka Svetlana, istovremeno i malko preuranjena za sutrašnji praznik.

Hvala i čestitke svima, družimo se u srijedu, bušman još nije gotov, biće na vrijeme.




UKUPNI POREDAK

1. Svetlana Jorgaćijević 17:58 (vrijeme primitka posljednjeg ispravnog rješenja)

2. Luka Jelavić  18:25

3. Dragiša Cetić 18:25

4. Radoja Racanović 18:47

5. Zdravko Kubat 18:56

6. Božo Miljević 18:17 (nedostaje br. 1)

7. Miloš Miličević 18:51 (nedostaju br. 1,3)

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 – ARKEBUZA – Svetlana, Luka, Dragiša, Radoja, Zdravko

2 – BUZDOVAN – Svetlana, Dragiša, Božo, Luka, Zdravko, Radoja, Miloš

3 – STRIJELA – Svetlana, Zdravko, Luka, Božo, Dragiša, Radoja

 

TIMELINE

17:19 Svetlana  2

17:30 Svetlana 3

17:58 Svetlana  1

18:06 Zdravko 3

18:07 Dragiša 2

18:17 Božo 2,3 (na e-mail, vidjeti dolje)

18:25 Dragiša  1, 3 

18:25 Luka  1,2,3

18:33 Zdravko 2

18:47 Radoja 1,2,3 

18:51 Miloš 2 (na e-mail, vidjeti dolje)

18:56 Zdravko 1 




********************




Nisam stigao pozabaviti se osmicom OSMI MART, baš je bila zgodna prilika. Današnja tema je manje nježna - staro oružje. Ilustracije će pomoći. Tematski pojmovi, odnosno mreže, su poredane abecednim redom.

 

SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama (ako ih ima), grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno. Ako postoji velika razlikama u kvalitetu (poznatost) opcija priznaje se samo bolja. 

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 








17:00 - objavljivanje tri zadatka - PDF je OVDJE  

17:30 - Detaljnija uputstva su OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova su OVDJE

18:30 - Nova tri slova su OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže su OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata

 

  






Broj komentara: 19:

Svetlana kaže...

2. PAROBROD, EMANUELA, PROIZVOD, ARSENALI
PEPELJARA, BUZDOVAN, REVIZIJA, DADAISTI

Svetlana kaže...

3. PREOKRET, DOKTRINA, ODUVIJEK, NOĆIVATI,
SJEKUTIĆ, ZLOTVORI, STRIJELA, NATAKATI

Zdravko kaže...

Evo, da se i ja uključim u rješavanje. Bio sam u uobičajenoj 1,5-noj šetnji. Obično to radim u večernjim satima, ali ovom norveškom snijegu i norveškom martovskom suncu nisam mogao odoliti. A, sada da se bacim na osmice :-)

Svetlana kaže...

1. GOROSTAS, UMOTVORI, MASLINKA, MONSTRUM, IDEOLOZI, PAPRIKAŠ
SVIJETLI, ARKEBUZA

Zdravko kaže...

3.
PREOKRET
DOKTRINA
ODUVIJEK
NOĆIVATI
SJEKUTIĆ
ZLOTVORI
STRIJELA
NATAKATI

Dragiša kaže...

2. BUZDOVAN

PAROBROD
EMANUELA
PROIZVOD
ARSENALI
PEPELJARA
BUZDOVAN
REVIZIJA
DADAISTI

Dragiša kaže...

Nisam baš siguran u rješenja:

1. ARKEBUZA

KANISTAR
UMOTVORI
MASLINKA
MONSTRUM
IDEOLOZI
PAPRIKAŠ
SVIJETLI
ARKEBUZA

3. STRIJELA

PREOBRAT (znam da nije, sigurno!)
DOKTRINA
ODUVIJEK
NOĆIVATI
SJEKUTIĆ
ZLOTVORI
STRIJELA
NATAKATI

Luka Jelavić kaže...

1. GOROSTAS, UMOTVORI, MASLINKA, ARA, UJA, EL, RANKE, UBA, MONSTRUM, IDEOLOZI, PAPRIKAŠ.

2. PAROBROD, EMANUELA, PROIZVOD, ETOS, DIVA, LJUT, POZNI, A, EPOVI, OS, RUINA, JAT, ARSENALI.

3. OPS, ZASUN, SAJLA, TLA, PREOKRET, DOKTRINA, ODUVIJEK, KRTOLE, HA, OVI, ROLAT, NOĆIVATI

TEMATSKE OSMICE:ARKEBUZA, BUZDOVAN, STRIJELA.

Zdravko kaže...

2. (konačno)
PAROBROD
EMANUELA
PROIZVOD
ARSENALI
PEPELJARA
BUZDOVAN
REVIZIJA
DADAISTI

Радоја Рацановић kaže...


Da se prijavam da sam bio prisutan večeras. Priključih se kasno, oko 18. Pokušah bez pomoćnih slova, ali blokirah na početku kod prve. Sa drugom je već išlo lakše; nju lako riješih - koristeći pomoć, kad je već tu. Ona je krasna - sve poznati pojmovi, ali treba se (brzo) dosjetiti... Potom riješih treću. Lijepa kombinacija; išla bi daleko teže bez pomoći. Kad sam se sjetio monstruma, ni sa prvom nije bio problem. Lijepa i neobična kombinacija sa 6 vodoravnih osmica.

1. GOROSTAS, UMOTVORI, MASLINKA, MONSTRUM, IDEOLOZI, PAPRIKAŠ, SVIJETLI, ARKEBUZA

2. PAROBROD, EMANUELA, PROIZVOD, ARSENALI, PEPELJARA, BUZDOVAN, REVIZIJA, DADAISTI

3. PREOKRET, DOKTRINA, ODUVIJEK, NOĆIVATI, SJEKUTIĆ, ZLOTVORI, STRIJELA, NATAKATI

Zdravko kaže...

3. nikako da nađem riječ u 4. stupcu :-(
GOROSTAS
UMOTVORI
MAGLENKA (npr.)
MONSTRUM
IDEOLOZI
PAPRIKAŠ
ARKEBUZA

Zdravko kaže...

Napokon:
MASLINKA
SVIJETLI

Zdravko kaže...

Ja sam se kasno uključio, ali unatoč pomoćnim slovima nije išlo tako glatko. Kod 2. mreže me je namučila EMANUELA. Išao sam na neku opću imenicu, a prvo vodoravno na POLUBRAT. Onda sam, kako to obično biva, počeo sumnjati da li je PROIZVOD ispravan, odnosno da li se traži ovdje.

Gornji dio prve mreže me najviše namučio. Nikako da se sjetim pridjeva SVIJETLI. Pokušao sam sa SVA, SVE, a nikako sa SVI. I tako je to potrajalo. I ovdje sam počeo sumnjati da li su već upisani pojmovi MONSTRUM i IDEOLOZI ispravni. Jedva sam se iskobeljao. Čestitam Svetlani, pozdravljam ostale učesnike, kao i Hajru.
Pozdrav

Hajro kaže...

Bravo Zdravko, važno je iskoristiti lijepo vrijeme za šetnju. Ja sam vrijemne između puštanja linkova proveo u bašti, proljetno sunce, ptice...

Ovaj put je bilo nekoliko osmoslovnih pojmova koje smo već imali, nemoguće je to izbjeći.. nakon stotinjak sastavljenih ne vidim problem da se nastavi još dugo vrijednim i zanimljivim radovima ovdje, u Kvizorami, možda i drugdje. Osmnice kao koncept su super jednostavne, mogućnost variranja je manja nego kod bušmana... vidjećemo, lijepo je igrati se riječima, inovirati ...

zarptica.53 kaže...

Pozdrav svima! Danas su prioriteti bili porodična obaveza te utakmica Partizana. Za petnaest minuta sam rešio ove lepe osmice, nešto mi je više trebalo za 1. ARKEBUZA. I ovako sam uživao. Imam problem da mi pritisak skače sa porastom adrenalina pa sam smanjio doživljaje. Čestitke Svetlani i ostalim.

Zdravko kaže...

Bogami lijepa brojka. Čestitam ti na toj 100-toj sastavljenoj osmici. Osmice su danas bile lijepe (kao uglavnom uvijek), nisu teške, ali opet treba vremena da ih se riješi.
Tragajući za riječi koja bi mogla zamijeniti IDEOLOZI (za koju jednog trenutka bio siguran da li je prava riječ), naiđoh na riječ OOGENEZA. Dva samoglasnika u početku, interesantna riječ za uvrstiti.

Hajro kaže...

Žarko, poznat mi je taj problem, odnosno osobina. Neki od nas svemu prilaze sa dozom strasti, adrenalina, kako ti veliš. Ovdje sam na poslu imao (i još uvijek imam iako su me "skontali") zanimljive reakcije na moj način govora, artikuliranja... moj ton, sa strašću, osjećajima i sl, nekima to indicira da sam nešto ljut i sl... razumijem da je to mnogima neobično... Probaj kontrolirati, tek uživaj u rješavanju, nasmij se kad se ne možeš sjetiti... znam da sve to znaš...:)

Tako je Zdravko, treba zabilježiti strukturom zanimljive osmice. Evo, ti si se malko namučio sa pridjevom SVIJETLI, meni se u sastavljanju nametnuo, no zapisah oblik SVIJETAO, dva samoglasnika na praju, kao BESMISAO, PRIMISAO... nije besmisleno...

Svetlana kaže...

Hvala svima na čestitkama, a i tebi, Hajro, za osmomartovsku. :)

Izgleda da je dosta muških osoba rešilo da će ostaviti žensku osobu da se "petlja" sa oružjem od 17:00, a da će oni prvo raditi nešto drugo. :D

Hajro kaže...

Svetlana, ne znam zašto momci danas nisu bili uspješniji, ali znam da si ti redovno uspješna.