6.5.21

 

BEZOPISNI BUŠMAN 17

 


Čestitke svima, nije bilo lako, svaka čast za podršku, sportski duh i kombinatoriku.

 

MARKO 21:28


NEDJELJKO 21:33

  

LUKA 21:46


 

SVETLANA 21:52

 

ŽARKO original


 
 

******************

 


 

ŽARKO ĐOKIĆ je drugi gostujući autor, iskazao se i kao rješavač, odranije ga znamo i po inovacijama i slavnom "Živela enigmatika". Ovaj put, kako sam kaže, nije mogao odoljeti izazovu da pokuša sa dragom mu temom, antičkim svjetskim čudima. Tematski BOB ima prednosti (ako je tema poznata ti su pojmovi olakšanje rješavaču), ali je obaveza uvrštavanja otežavajuća okolnost za autora, a onda i odgonetanje može biti teže. Bilo bi lakše da broj tematskih pojmova nije fiksiran, da ne postoji obaveza uvrštavanja svih pojmova sa liste i slično, no naš Žarko nije nikad išao za lakšim. Naravno, ovdje je učinio šta je mogao da olakša rješavačima, sam je birao upisane pojmove, pomoćna slova... Hvala Žarku, nadam se da će ovaj izlet u enciklopedijsko znanje biti uspješan.

Rado ću pripremiti i objaviti (siguran sam da je isto i sa drugim blogovima) i druge priloge, varijacije ovog koncepta, inovacije... Internet i blogovi su dobar poligon za testiranja, ništa ne košta (nešto rada i kolegijalne rješavačke podrške ide uz hobističko zajedništvo), nema rizika od moguće štete... idemo dalje.

Svih 8 tematskih pojmova (sedam građevina i njihov zajednički naziv kao osmi tematski pojam) su sintagme, a u mreži su i dvije netematske sintagme. Dimenzije bušmana su 24x12, PDR je 5.5, imamo 6 nefrekventnih slova, 10 suglasničkih skupina od 3 i više slova, 16 samoglasničkih skupina. Upisano je nekoliko nepoznatih pojmova, poznate kratice (jedna je i 4-slovna) nisu upisane. Nakon sat vremena rješavači će dobiti 15 slova.

Redovne napomene:

Ijekavica i etimologija

Zadatak je uvijek isti - rekonstruirati rad sastavljača, lako moguće i sa vašim originalnim varijacijama. Dakle, popunite mrežu onako kako možete ili kako mislite da je najbolje. Prispjela rješenja će biti objavljena po vremenu prijema, zajedno ćemo pogledati rješenja i varijacije.

Tu je i grafički prikaz dužih pojmova, može biti od pomoći jer u originalnoj mreži možda i nije lako vidjeti sve dovoljno brzo i jasno, puno je dodatnih grafičkih informacija. Postotak svake od boja bi mogao biti brojčani pokazatelj iskoristiv u vrednovanju križaljke.

- plava boja - pojmovi od 10 i više slova

- zelena boja - pojmovi od 7-9 slova

- narandžasta boja - pojmovi od 6 slova

- bijela polja - pojmovi od 5 i manje slova

 



Zadatak će biti objavljen na četiri enigmatska bloga

http://dominikanac.blogspot.com/

https://enigmatika123.blogspot.com/

http://enigmatikatio.blogspot.com/

https://miroslavljevaenigmatika.blogspot.com/

 

VRIJEME OBJAVLJIVANJA 

20:00 – zadatak PDF 

21:00 – dodano 15 slova PDF

22:00 – rješenje – PDF - originalna autorova verzija

22:30 – lista primljenih rješenja, utvrđivanje najuspješnijih

 

Komentari na blogovima će biti otvoreni, rješenja slati samo na e-mail hodzich@gmail.com (u bilo kom obliku, najlakše je otkucati vodoravne pojmove) 

Nadam se zanimljivom enigmatskom druženju, srdačan pozdrav svima.




Broj komentara: 12:

Luka Jelavić kaže...

Uh, Žarko, nije bilo lako. Popunio sam sva polja, jesam li riješio vidjet ćemo. Sintagme su išle lako, puno poznatih i rješivih pojmova, ali onda gornji i donji desni dio...pa nikako. Zato sam i napisao da sam popunio sva polja. Ali, da nije bilo tih kraćih riječi, meni neke i nepoznate, svi bismo brzo riješili. Sve u svemu, zanimljivo, kao i uvijek. Pozdrav ekipi. Važno je sudjelovati.

Anonimno kaže...

Данас је Ђурђевдан па су многи, као и ја, били на слави. То је разлог мањем броју рјешавача. Претпостављам.
Поздрав аутору и учесницима.
М. Милићевић

Hajro kaže...

Ja bih uradio manje nego vas četvero... iskrene čestitke, lijepa podrška... učimo na svakom primjeru... Nije bilo lako ni autoru i odmah ide ona, vjerujem, najčešće istinita - onoliko koliko je uživao autor toliko će uživati i rješavači. Za temu bih, u ulozi autora, želio popis od 15-20 poznatih tematskih pojmova (poželjno sintagmi) i bio bih sretan da uvrstim desetak.

zarptica.53 kaže...

Dragi prijatelji, čestitke od srca za učešće i rezultate! Hajri hvala za ukazanu priliku, perfektnu pripremu i lepe reči. Bila je ovo prava liga enigmatskih šampiona, vrsnih u ovom našem predivnom hobiju! Puna podrška za ideju BOB-a. Ima još prostora za napredak i inovacije. Moj životni moto, pozajmljen od Isaka Njutna: „Ne znam kako me svet doživljava, ali s moje tačke gledišta, ja sam čitavog svog života bio kao dečak koji se igra na obali i s vremena na vreme pronalazi glatkiji oblutak ili lepšu školjku od obične, dok se ispred mene prostire ogroman, ali neotkriven okean istine.“, podstiče me na nove akcije, samo da je zdravlja! Otpozdrav Milošu! Zdravi bili!ŽIVELA ENIGMATIKA!!!

Svetlana kaže...

Hvala Žarku na zadatku. Bilo je više meni nepoznatih pojmova nego obično, ali sam se koliko-toliko probala iskobeljati. Bilo je ipak zanimljivo, iako i dosta teško.
Pozdrav svima!

Hajro kaže...

Lijepo rečeno, nisam znao tu misao... evo se sjetih (i da sam pominjao oko enigmatike) Ursula Le Guin "Kreativna osoba je dijete koje je preživjelo".

Žare, sljedeći oblutak da bude malko obliji :)

Priliku ne ukazujem ja, već ekipa koja učešćem podržava, ja sam samo spreman uložiti nešto rada :)

Marko Mihaljević kaže...

Mogu reći samo uff! Izmori me desna strana. Čak mi je pala na pamet i dubinska mina ali je nisam uspio povezati s vodoravnim pojmovima.

Zahvaljujem se na uloženom trudu Žarku i Hajri.

LP
društvu do sljedećeg puta

zarptica.53 kaže...
Autor je uklonio komentar.
zarptica.53 kaže...

Što bi rekli mašinci, "oboriću ivice". Sanjam bušman sa svim ilustrovanim pojmovima! Šala na stranu, barem sa 75% ilustrovanih pojmova. Ništa nije nemoguće! Laku noć Svetlana, Luka, Nedjeljko i Marko. Hajro, prijatan Ti dan!

Nedjeljko Nedić kaže...

Četiri riječi koje nikako nisam mogao pronaći bile su: LIZOSOM, LIMFOVOD, PREDVOJ i DUBINSKA MINA. Zbog njih sam kao posljedicu imao još grešaka.

Hajro kaže...

Tako je Žarko, neka se kotrlja lakše...

A da od rješavača zatražimo dosjetljivost pa, recimo, damo ilustracije koje će asocirati na neke izreke, poslovice i sl... pa je na prvoj slici konj, na petoj magarac... a u mrežu ide S KONJA NA MAGARCA, ima tu bezbroj varijacija... generalno nismo na konju ali drag nam je i magarac. Važno je zadržati osnovni zahtjev - značajan dio bušmana treba biti premrežen pojmovima od kojih rješavač može početi jer su prepoznatljivi po strukturi (prekidi u sintagmama, suglasničke i samoglasničke grupe). Ilustracije su lijep i koristan dodatak, u suštini olakšanje, tek malko drugačije od opisa. Grafičko kodiranje množina, velikih slova i pridjeva je dodatno olakšanje. Olakšanja su nužna, inače bi bilo po onoj Vladinoj iz vremena kad smo počeli eksperimentirati "Lakše mi je sastaviti novu nego riješiti tvoju". U interakciji s rješavačima testiramo nove varijante oblika zadataka, odnosno puta do rješenja. Biće još variranja, ali i još standardnih bušmana... Svima srdačan pozdrav, veliko hvala i prijatan san.

Hajro kaže...

Nedjeljko, moj je spisak duži: tvoj (minus DUBINSKA MINA koje se moglo sjetiti), plus PANEGOIST, POLUIME, KINAZA, SMRČ ...