9.5.21

 

OSMICE   109, 110, 111

 


 

Izgleda da je bilo teže nego sam mislio. Još par riječi za koji minut, javite se komentarima da čujemo gdje su bili problemi. Svima čestitke i hvala.

Najviše varijacija (očito i problema) je bilo kod POMIRITI/MVI, imali smo POSIRITI, DOMIRITI..., meni se rimsko 1006 učinilo dovoljno lakim da ga ne pominjem posebno.  Šestoslov KARPIT je moguće bio uzrok ovih dilema. 

Žarko je bio najbrži, čestitke za efikasnost, a i izvrsnu varijaciju TROMBLON vs TRIATLON, njegov TOZ je bolji od mog TIZ, nije mi tromblon pao na pamet, triatlon je "legao" super zbog samoglasničke grupe, TIZ sam prihvatio... 

Miloš se javio e-mailom, nije mogao nastaviti zbog zakazane probe. Hvala mu, a i Luki koji nam se opet javio iz Splita.

 

 

UKUPNI POREDAK

1. Žarko Đokić  18:06

2. Dragiša Cetić 18:08

3. Luka Jelavić 18:19

4. Svetlana Jorgaćijević 18:28

5. Zdravko Kubat 18:38 

6. Luka Pavičić 18:43

7. Radoja Racanović 18:46 

8. Miloš Milićević

 

POREDAK PO ZADACIMA

1 – ALPINIST  –  Miloš, Dragiša, Radoja, Žarko, Luka P, Luka J, Svetlana, Zdravko

2 – PENJAČICA – Žarko, Dragiša, Luka J, Svetlana, Zdravko, Luka P, Radoja

3 – PLANINAR – Radoja, Žarko, Dragiša, Luka J, Luka P, Svetlana, Zdravko

 

TIME LINE

17:39 Radoja  3

17:45 Miloš  1

17:49 Dragiša  1

17:49 Žarko  2

18:01 Žarko 3

18:01 Radoja 1

18:03 Dragiša  3

18:06 Žarko  1

18:08 Dragiša  2

18:14 Luka P. 1

18:19 Luka j.  1, 2 , 3

18:27 Luka P.  3

18:28 Svetlana  1, 2, 3

18:38 Zdravko  1, 2, 3

18:43 Luka P.  3

18:46 Radoja  2

 


 

        

*************

  


 

Današnje osmice su posvećene planinama, odnosno onima koji aktivno uživaju u njihovim ljepotama. Ilustracije i pripadajuće mreže su poredane abecednim redom.

 

SAŽETA UPUTSTVA:

- locirati prekide u sintagmama (ako ih ima), grupe uzastopnih samoglasnika (bijela polja) i suglasnika (žuta polja)

- početi od pojmova koji su, na osnovu upisanih slova, jednoznačni (postoji samo jedna mogućnost)

- svi uvršeni pojmovi su poznati, ponekad je moguće više od jednog rješenja, priznaje se sve što je ispravno.

- zlatnim sjajem sija svako polje u kojem je jedno od 8 slova sa odranije poznate liste (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž).

- u poljima spojenim kosom crvenom crticom su dva ista suglasnika. Nema takve oznake ako je jedan od dva ista suglasnika već upisan.

- jezička varijanta je ijekavica i etimologija.

- RJEŠENJA ŠALJITE U KOMENTARIMA KOJI ĆE BITI VIDLJIVI U 19:00 KADA ĆEMO UTVRDITI REZULTATE. Druga opcija je e-mail hodzich@gmail.com.

Generalna objašnjenja i informacije su OVDJE

OLAKŠANJA - vidjeti satnicu dolje ispod mreža.

 



17:00 - objavljivanje tri zadatka - PDF JE OVDJE  

17:30 - Detaljnija uputstva SU OVDJE

18:00 - Tri dodatna slova SU OVDJE

18:30 - Nova tri slova SU OVDJE

19:00 - Završetak, riješene mreže SU OVDJE

19:00 - Objavljivanje svih komentara i rezultata


 

24 komentara:

Радоја Рацановић kaže...


Upravo se uključujem. Planirao pa zaboravio, a kriv je Valter. Zadubio se u rješavanje sumo sudokua u njegovom Logou. Sudeći po ilustraciama, čini mi se da neće biti teško.

Радоја Рацановић kaže...


3. STROGOĆA, PLANINAR, TOROKALO, ANIMATOR, SET-LOPTA, TRIATLON, ODJEDNOM, ĆERETALO

Dragiša kaže...

1.

NATENANE
KOZJI PUT
POSIRITI
IZVJESNO
APOTEOZA
NEISKREN
ALPINIST
NEUPITNO

zarptica.53 kaže...

2. APOTEKAR, REAKCIJA, OPSTANAK, MARLBORO, POLUGLAS, PENjAČICA, LAKRDIJA, KREMIČAK

zarptica.53 kaže...

STROGOĆA, PLANINAR, TOROKALO, ANIMATOR, SET-LOPTA, TROMBLON, ODJEDNOM, ĆERETALO

Радоја Рацановић kaže...


2. NATENANE, KOZJI PUT, DOMIRITI, IZVJESNO, APOTEOZA, NEISKREN, ALPINIST, NEUPITNO

Dragiša kaže...

3.

STROGOĆA
PLANINAR
TOROKALO
ANIMATOR
SET-LOPTA
TRIATLON
ODJEDNOM
ĆERETALO

zarptica.53 kaže...

NATENANE, KOZJI PUT, POMIRITI, IZVJESNO, APOTEOZA, NEISKREN, ALPINIST, NEUPITNO

Dragiša kaže...

2.

APOTEKAR
REAKCIJA
OPSTANAK
MARLBORO
POLUGLAS
PENJAČICA
LAKRDIJA
KRAJIČAK

Luka Jelavić kaže...

OSMICE
1. NATENANE, KOZJI PUT, POSIRITI, IZVJESNO, APOTEOZA, NEISKREN, ALPINIST, NEUPITNO
2. APOTEKAR, REAKCIJA, OPSTANAK, MARLBORO, POLUGLAS, PENJAČICA, LAKRDIJA, KRAJIČAK
3. STROGOĆA, PLANINAR, TOROKALO, ANIMATOR, SET-LOPTA, TRIATLON, ODJEDNOM, ČERETALO.

Svetlana kaže...

1. NATENANE, KOZJI PUT, POSIRITI, IZVJESNO,
APOTEOZA, NEISKREN, ALPINIST

2. APOTEKAR, REAKCIJA, OPSTANAK,
MARLBORO, POLUGLAS, PENJAČICA, LAKRDIJA, KRAJIČAK

3. STROGOĆA, PLANINAR, TOROKALA, ANIMALAN,
SET LOPTA, TRIATLON, ODJEDNOM, ĆERETALA

Svetlana kaže...

Da ne bude množine:
Mesto ANIMALAN - ANIMATOR i onda su TOROKALO i ĆERETALO u jednini.

Zdravko kaže...

1.
NATENANE
KOZJI PUT
POMIRITI
IZVJESNO
APOTEOZA
NEISKREN
ALPINIST
NEUPITNO

2.
APOTEKAR
REAKCIJA
OPSTANAK
MARLBORO
POLUGLAS
PENJAČICA
LAKRDIJA
KRAJIČAK

3.
STROGOĆA
PLANINAR
TOROKALO
ANIMATOR
SET-LOPTA
TRIATLON
ODJEDNOM
ĆERETALO

Dragiša kaže...

S malim odstupanjem bi se mogli POMIRITI!

Радоја Рацановић kaže...


Sa ovom se baš namučih, jedva riješih prve dvije uspravne osmice.

APOTEKAR, REAKCIJA, OPSTANAK, MARLBORO, POLUGLAS, PENJAČICA, LAKRDIJA, KRAJIČAK

Радоја Рацановић kaže...


Uh, zaokupljen rješavanjem potpuno sam zaboravio za dodatna 3 slova u pola sedam. Tako da sam ovo ipak riješio bez njih. Pozdrav svima!

Luka Jelavić kaže...

Tematskim pojmovima brzo sam našao mjesta, ali je onda zapelo, u svakoj pomalo. Kad sam skrenuo na KOZJI PUT, nekako je išlo, ali okomita šesticau prvom stupcu KARPIT (pomoćno slovo P), ali sam misli da je bolje SVI nego MVI, pa sam stavio POSIRITI (vidio sam da nisam sam). U drugoj sam zadnje upisao MARLBORO, tražio sam nešto na RO, kombinirao sam LEOTAR, TEARAR, pa LEUTAR...Treća mi je nekako bila najlakša. Pozdrav ekipi i autoru!

Hajro kaže...

Bilo je lako predvidjeti da ćete ići na LEOTAR, možda sam trebao tu pomoći u uputstvima, no na muci se poznaju junaci, to U u LEUTAR je vezano za POLUGLAS, OPSTANAK... trebalo je to dokučiti.

zarptica.53 kaže...

Hvala Hajro za ugođaj. Ove osmice me podsećaju na ljubljanske dane kada sam prvi put pročitao roman Osmica od Ketrin Nevil. Ona je jedna od najuspešnijih poslovnih ena u američkom bankarstvu i biznisu. Imam i ostala dva njena romana, "Vatra! i "Magični krug". I Ti si krenuo sa Osmicom, pa nastavio sa Bezopisnim bušmanom, vreme je za treći novitet te da se takmičimo u TRIATLONU! Dragi prijatelji, ostajte zdravi i neka su vam ugodni naredni dani!Živela enigmatika!

Hajro kaže...

Ako korona nastavi možda bude pravi uzlet enigmatike, a i ovaj naš skromni online kutak će biti bogatiji. Ako nam se posreći povratak u normalu "korona enigmatika" može biti tema lijepe knjižice.

O osmicama - od deset brojki u mom telefonskom broju na poslu šest je osmica. Nekakvim slučajem ekipa od 8 radnika koje vodim ima zvanični naziv BH6, inače BH kraticu koristim u prepisci sa Svetlaninom zemljakinjom s kojom sam nekad radio u Oslobođenju (Slavko je se sjeća sigurno) za BIG HUG, evo i vama šaljem veliki zagrljaj. Paprike su se lijepo primile, eksperimentiram sa kloniranjem paradajza (zaperci koje vadimo će u vodi pustiti korijenje, može i u mekoj zemlji, youtube stručnjaci kažu da će biti normalna biljka), grah pritkaš se počeo penjati... zanimljivo je da ovdje naše mahune, a i šljive, zovu talijanskim.

Može li GRAH PRITKAŠ i GRAH LEŽAK kao sintagme?

Dragiša kaže...

Kao i obično, uživao sam u rješavanju. Imao sam odmah dva tematska pojma, jer sam izvlačio negdje s početkom "Hajrinih osmica" neke osmoslovne sinonime u svoju bazu, pa me obradovaše ALPINIST i PLANINAR, ali sam malo teže došao do PENJAČICE. Mislio sam da ima neki poseban naziv za slobodno penjanje i sl. No, zato je i zanimljivo. Onda mi je dosta muke zadao ODMETNIK (pogrešno), pa ETAT umjesto OTAD. Pomoglo je pomoćno slovo D i ODJEDNOM sjede TOROKALO i
SET-LOPTA. U drugom liku sam upisao LEOTAR, uz rezervu da može biti i ono što je bilo. Pomoćno G je dalo POLUGLAS, a neka početna KAŠIČICA se nije nikako uklapala, dok se nije pretvorila u tematsku PENJAČICU!
Mene OSMICE proganjaju ovih dana na poslu, pošto uvodimo neki novi sistem evidencije radnog vremena, pa ljudi često nisu sigurni da li us otkucali "osmicu". Oni nemaju pojma da mi svake nedjelje, pa čak i za Dan pobjede, imamo sigurne osmice! Hajro, hvala ti za ovu privilegiju!
Pozdrav svima!

Hajro kaže...

Imali smo nedavno, i opet ćemo, osmice u bušmanima, Žarko producira kvadrate 8x8 (nikad ni jednog nisam složio), vidjesmo nekidan kod Nedjeljka krasan stari Maljkovićev kvadrat 8x8... ima još puno "tematskih pojmova" koji bi išli u priču o osmici.

Penjanje na slici nije slobodno, vidi se konopac.

Dragiša, nadam se da ćeš napraviti osmice sa sinonimima, ja imam započete (bez planinar/alpinist) neću ih dovršavati, pošalji svoje kad završiš.

Svetlana kaže...

Danas sam imala užasnu glavobolju, tako da ne mogu da odredim da li mi je teško išlo zbog reči u osmicama, bolova ili kombinacije oba faktora. :D
Penjačice i planinara sam se setila, ali alpiniste - nikako. Tek kada sam dobila pomoćna slova za KOZJI PUT, napokon mi je sinuo i on (zahvaljujući P). Tako da, kratko rečeno, imala sam već i "blistavije" dane. :)

Bravo Žarko, pozdrav ekipi!

Hajro kaže...

Alpinist je trebao otkriti kozji put (a ne obrnuto), a ti si Svetlana trebala odustati, svaka čast za sportski (i timski) duh, ali glavobolja i glavolomke nisu dobra kombinacija. Uživanje je glavni cilj, pa onda puno praznih mjesta, pa tek onda podrška, sportski duh isl, bilo kojim redom. Cijenim(o) tvoj izbor, čestitke i hvala.