8.1.24

 PRIČA O DVOSLOVIMA


Nekidan nas je Slavko Bovan na blogu TIO podsjetio na diskusiju o dvoslovima iz 2014-e, pogledati na linkovima

https://enigmatikatio.blogspot.com/2024/01/boris-u-kvizorami.html

http://enigmatikatio.blogspot.com/2014/01/dvoslovi.html


Podsjetilo me to na pominjanje simetričnih likova u HIK-u 1975. i kasnije. Na blogu Mladena Markovića "Enigmagika" sam  2.4.2013. napisao: 

"... Nisam protivnik centralne bjeline, naprotiv. Problem je što je nisam spreman “platiti” zidovima crnih polja, dvoslovima, gubljenjem sklada i cjelovitosti mreže, da ne govorim o slabom kvalitetu riječi u bjelini. Ne kažem da je nemoguće, samo kažem da ja to ne mogu i da su mi pomenuti drugi kriteriji neuporedivo važniji. Svako djelo pa i križaljka se gleda kao cjelina gdje svi sastojci ne moraju biti savršeni ali njihova izbalansiranost čini djelo dobrim. Postojanje dvoslova (a i nategnutih troslova) je ilustracija ili autorove nesposobnosti da vlada cijelom mrežom ili drugačijih prioriteta (po mom mišljenju odustajanja od balansa). Nisam ja izmislio to sa dvoslovima, drugi su to radili prije mene. Ukrštene riječi bi trebale biti zanimljivo ukrštene ispravne i lijepe riječi (a ne grupe slova bez značenja) a ako ih obogaćujemo temama i sl to nije opravdanje da odustanemo od suštine. Dvoslovi i jednoslovi uz ivice su nužno zlo (i to se da izbjeći, sjećam se nekih mreža iz Čvor Križaljke, a i HIK-a)... "


Bezbroj puta se pisalo i govorilo o dvoslovima, jednoslovima, troslovnim kraticama... Evo nađoh i ovo što napisah na TIO 13.5.2014:

"... Ovaj put tek da to nije ništa drugo nego jedna od karakteristika stila nekolicine autora, neki prihvatili dosljedno, neki manje dosljedno, neki nikako, dakle nikakvo pravilo koje neko pokušava nametati (ni kao urednik, a kamoli kao komentator) - sve je to super, srećom pa nismo isti, bilo bi dosadno. Ono što mi je puno manje super je odbijanje činjenice da postojanje jednoslova, dvoslova (a i odvratnih 3-slovnih kratica kojih i ja imam u svojim radovima...) znači da se to polje (ili ta polja) OTELO KONTROLI SASTAVLJAČA (u oba smjera), odnosno da nije ispunjeno ono sto zovemo UKRŠTENE RIJEČI, jer jednoslov, dvoslov, ludi troslov nisu riječi (u ovom kontekstu). Može se tvrditi da jednako vrijedi i za duže pojmove, ako su totalno nepoznati, no oni su ipak drugačiji, ne postoji baš svaki 4-slov, kao sto "postoji" svaki jednoslov, dvoslov i gotovo svaki troslov. Pored toga, oni i ne nagrđuju grafički izgled rada (eto neki gledaju i to). Može se, naravno, i reći "koga briga za dvoslove, ovaj rad ima puno drugih vrlina" i meni se lako složiti i s tim, jer svačiji je izbor da prioritizira vrline. Na vrhu moje liste je ukupnost iliti balans..."


Evo nekoliko simetričnih likova iz vremena početaka HIK-a (kraj 1975 i dalje). Kreirao sam i nekoliko likova sa jednoslovima u sredini, ali nikad sa dvoslovima. Čini se da sam slijedio praksu Dr Zvonimira Kurpesa koji je ponekad imao jednoslove u sredini, ali dvoslove nikad.



HIK br 1 - 25.11.1975.



HIK br 2





HIK br 3 



HIK br 9


HIK br 15


HIK br 17



HIK br 22



HIK br 26



HIK br 35



HIK br 36






Nema komentara: