16.8.20

OSMICE 1, 2 i 3

 
MARKO MIHALJEVIĆ je naš današnji pobjednik, na e-mail je poslao sve tri kompletna rješenja.
 
 
MARKO - sve s lakoćom
 
 
TONČI MILAT je drugoplasirani, ZDRAVKO KUBAT je treći, SVETLANA JORGAĆIJEVIĆ četvrta. Tonči ima grešku u najlakšem, nije se sjetio pojma DIDONA (osnivačica Kartagine) pa je osmica u trećem stupcu SREDSTVO riješena sa DIMONA, POPRAVAK I PLEMSTVO. Isti problem je imao i Zdravko, Tonči je bio brži. Svetlana je imala problem u trećem zadatku, nije se sjetila osmica OSKORUŠA i STILOBAT.
 
 
 
TONČI - brzina, znanje i sportski duh
 
 
ZDRAVKO - podij u posljednji čas
 
 
Ponovo imamo problem sa duplim rješenjem, no mislim da Marko zaslužuje pobjedu jer je velika razlika između pojmova DIDONA i DIMONA, mjesto u Izraelu (kod Tončija i Zdravka). Sve zamjerke idu na moju adresu.
 
Vratiću se provjeri rezultata, fotosima i drugim dodacima malo kasnije.

Pogledajte komentare za koji minut.
 
Ispade kako Pero nekidan napisa (kod Nedjeljka sa Markovim osmicama) - 2.5 odgonetača. Vjerujem da su se mnogi drugi lijepo zabavili, bilo je publike, više nego na Kupu šampiona. Čestitke najboljim, svima hvala, idemo dalje.

Rješenja objavljujem samo na PDF linku, možda će biti novih odgonetača pa ne bih da im ovdje kvarim užitak.
 

 

Na temu težine zadataka – sjetih se Vladinog komentara dok smo još stvar testirali, negdje u aprilu. Počeli smo bez bojenja suglasnika, bilo je više sintagmi… Napisa dobri Vlado “lakše mi je sastaviti novu nego riješiti ovo”. Bez obojenja je najčešće zaista bilo tako, a možda je tako ponekad i sa obojenjem. Dakle, ako vam je lakše sastaviti samo naprijed, kao što nekidan napisa dobri Dragiša “PokušaO SAM”, mislim da može reći i “UspiO SAM”, vjerujem i da su neki danas rekli “ZnaO SAM ali se nisam sjetio”. Sorry Svetlana, ženski rod ne paše u ovu malu igru riječima, zločesti Dragiša, uostalom ti si se sjetila. Sastavite štogod, pošaljite bilo kome ko će možda objaviti, ako je dobro ići će, zašto ne.

Broj poslanih rješenja  je danas bio manji nego prošle nedjelje, kako je sa brojem rješavača teško je znati, promet na blogu je nepouzdana indikacija. Možda sam ipak trebao ponoviti slanje e-maila na brojne adrese…, teško je biti siguran, no, hvala svima.

Oprostite mi mala nesavršenstva, sve istinski bitno je ipak bilo OK. Podsjeća me ovo na susrete na Uni, taj faktor "uživo" podrazumijeva i kratkoću vremena, poneki propust, ali ima svojih draži, kvalitet druženja (zanatski i ljudski) i motivi nikad nisu bili upitni. Idemo dalje, javite se radovima, primjedbama, sugestijama ... 

Vidimo se u nedjelju u isto vrijeme na istom mjestu.

Srdačan pozdrav svima

Hajro

 

 

 

DRUGA POMOĆ - u svaku mrežu su upisana dodatna tri važna slova, vjerujem da će bitno pomoći.

PDF sa mrežama i uputstvima je OVDJE

 


 

PRVA POMOĆ, očito namijenjena manje iskusnim rješavačima, sljedeća stiže za sat i sadržaće po tri VAŽNA nova slova upisana u svaku mrežu.

 

PDF je OVDJE

 

 

 

 

NAPOMENA/PODSJEĆANJE NA PRAVILA:

U rješenjima treba poslati sve vodoravne pojmove iz mreže (ne samo osmice). Ovaj put (dalje ćemo dogovoriti) su prihvatljive i samo osmice jer su slova van osmica ionako upisana. Očito se nisam naspavao...

 

DOPUNA/ISPRAVKA - Upisujem rješenja i shvatih da drugi rad ima jedan etimološki oblik - jedno ime.

 

Zaboravih važno - šaljite rješenja odvojeno za svaki rad, mislim da je tako zanimljivije, pobjednik će biti onaj ko bude na kraju imao najviše ispravnih polja kombinirano u sve tri rada. U slučaju jednakog rezultata odlučiće vrijeme slanja posljednjeg rješenja.

 

Prvi sastavak je najlakši, treći najteži.

Rješenja šaljite pišući vodoravne riječi u komentar. Moj e-mail može poslužiti, ali onda moram objavljivati uslikano vrijeme primitka.

PDF je ovdje tako da možete isprintati.

Dobru zabavu svima

 

 



 

NT-1

 

 

NT-2
 

 

NT-3
 

 

 

 

 

 

Tri rada različite težine će biti objavljena u nedjelju 16.8. u 17:00. Nakon isteka prvog sata biće dodata pomoć, jednako i nakon isteka drugog sata. Rješenja se šalju regularnim komentarima koji će biti vidljivi nakon isteka trosatnog vremena za rješavanje - u 20:00.

Sve tri rada su netematske regularne osmice sa uvrštenim poznatim pojmovima, nema pridjeva ni glagola, nema razlika etimologija - fonetika, jedan pojam u trećoj je ijekavština.

Obzirom na lakoću zadataka važna će biti brzina. Sistem bilježi minutu slanja komentara, nadam se da će biti zanimljivo.

Pozdrav svima

Hajro 

 

 

 

 

32 komentara:

Tonci M kaže...

Najlakša:
PLEDOAJE
KMETSTVO
ADENAUER
ATAPASKI
KOLEKTIV
OPSTANAK
ALTRUIST
i vjerijatno POKRAJAK (pričekat ću pomoć za kraj :))

Tonci M kaže...

Druga:
DAN-DANAS (ova crtica se jedva vidi)
ADRESANT
NEISTINA
POSMRČAD
ADENOIDI
ASTEROID
NAIVČINA
STANDARD

Tonci M kaže...

Zašto sve vodoravne pojmove? Pa ako upišem sve osmice popunio sam mrežu (sva slova koja nedostaju su u osmicama) :D

DANI/PLUS
ADENOIDI
NR/IKS/VOD
DES/AMILA
ASTEROID
NAIVČINA
ANNA/ALJAŽ
STANDARD

Tonci M kaže...

Sad čekamo pomoć za trojku :) Ova 2-2 kombinacija mi je dolazi, osim ako je UZ TO :)

Tonci M kaže...

A ni prvi pojam u prvoj mi nije mio :)

Tonci M kaže...

Dok čekam: trenutno mi se čini da je okomito OSIONOST, STARI BAR, razmišljam o OSMIJESI (zbog IJEkavice) i SAUROPOD.
Ovo bi mogla postati nedjeljna tradicija!

Svetlana kaže...

PRVA:

POSTANAK
LER A DATO
EBE TELAL
DIDONA PE
OPSTANAK
ALTRUIST
JAVKE SKI
ENO ARHIV

Tonci M kaže...

Pomoć mi nije pomogla, sad mogu nazad Roku i Stephanie na sat vremena :)
Pokušao bih sa OSKORUŠA, STILOBAT, ŠAMIPNJON, OBARKINJA (s prethodnim OSIONOST i SAUROPOD), ali ne vidim da to vodi ka rješenju i dalje neznam što je 2+2 :) Vidimo se u 19:00!

Tonci M kaže...

P.S. prva pomoć daje krive smjernice za osmicu u 5. retku (oznaka za slova ima 9 umjesto 8- višak je jedan samoglasnik u startu).

Tonci M kaže...

Spreman! Dok čekam, mijenjam KMETSTVO u PLEMSTVO i stavljam POPRAVAK u prvu! DIMONA je neko mjesto u Izraelu, ali ostalo drži vodu.

Tonci M kaže...

Blizu, blizu:
OSKORUŠA, STILOBAT, NINOSLAV, OBADVIJE, SAUDIJAC, OSIONOST, STARI BAR, ŠA**AJA*

Tonci M kaže...

ŠANGAJAC!

Svetlana kaže...

Druga:

DANI PLUS
ADENOIDI
NR IKS VOD
DES AMILA
ASTEROID
NAIVČINA
ANNA ALAŽ
STANDARD

Svetlana kaže...

Treća:

OSMOKUTI
STILOLIT
IAKO SEGA
ORAŠAR RS
NINOSLAV
OBADVOJE
SAUDIJAC
TRKOM ANI

Anonimno kaže...

NT-1
POPRAVAK
LEL
A DATO
EBE
TELAL
DIMONA
PE
OPSTANAK
ALTRUIST
JAVKE
SKI
ENO
ARHIV

NT-2
DANI
PLUS
ADENOIDI
NR
IKS
VOD
DES
AMILA
ASTEROID
NAIVČINA
ANNA
ALJAŽ
STANDARD

NT-3
OSKORUŠA
STILOBAT
IAKO
SENA
ORAŠAR
GS
NINOSLAV
OBADVIJE
SAUDIJAC
TRKOM
ACI

Važno je zabaviti se! Hvala Hajri za trud oko zadataka.
Zdravko

HH kaže...

Maknuo sam moderiranje komentara, ako imate šta reći samo naprijed.

Dilema oko alternativnih rješenja će ostati, no razlika u pojmovima DIDONA i DIMONA je presudila, barem u mojoj glavi, žao mi je ako ima neslaganja. Unaprijedićemo i taj dio.

Tonci M kaže...

Sve pet s moje strane,Didona je puno bolji pojam od Dimona, vidi se i po mojim komentarima tijekom rjesavanja da nisam bio zadovoljan s tim u svom rjesenju: jos jedno zabavno nedjeljno enigmo- popodne, ovaj put nas je sparina ostavila u stanu, pa sam iz kucnog ureda Marljivo kuckao:)

Anonimno kaže...

Pala mi je na pamet prva vodoravna osmica POSTANAK, ali pošto sam već imao OPSTANAK, odbacio sam tu mogućnost.
Zdravko

HH kaže...

Hvala Tonči, već sam stavio tvoju pobjedničku sliku... Nisam očekivao rješenja na e-mail adresi (blog editiram sa druge adrese), ipak skočih na moju regularnu adresu kad tamo Marko :), požurih da provjerim, promijenim rezultate, taman mislim da je sve završeno a javi se Zdenko sa svojim rješenjem... pa popravljaj poredak još jednom... Nije bilo nervoze ni kvarenja mog užitka, naprotiv. Lijep, upravo unski, osjećaj da si okružen kolegijalnošću i prijateljskom podrškom. Idemo dalje... kome trebaju medalje. Nije li Joško Marušić imao strip "I dalje bez medalje".

Tonci M kaže...

Da ne zaboravim: čestitke Marku na zasluženoj pobjedi, a svima drugima hvala na virtualnom druženju!

HH kaže...

Dobra misao Zdenko, nisam vidio tu podudarnost... učimo na greškama.

HH kaže...

Sve se mijenja sem... Virtualnost ima i svojih prednosti, bio bih sretan da ih nikad nisam iskusio, ali kad je već tako idemo tražiti načina da nam bude bolje ... Prilagođavamo se, možda enigmatika i profitira.

Anonimno kaže...

Hajro, eto si mi ime prekrstio :-)

Čestitke Marku na pobjedi!

Zdravko

HH kaže...

Ispravi me Zdravko molim te.

HH kaže...

Sad vidjeh, sorry... ubi vrućina, slabo se spava, ne sjećam se da je ikad bilo ovako ... vjerujem da je Norveška prijatnija ovih dana.

Svetlana kaže...

Moram da se smejem svojoj prvoj reči u rešenju 3. zadatka. Kako od reči osmougao napraviti verziju na ijekavici? Pa lepo. Ugao zamenite sa kut i dobijete osmokut. Ako postoje trokuti, mora da postoje i osmokuti, zar ne? :)))

Još sam se čudila kako nemačko mesto Uler i etiopijska etnička grupa Tigrajan (tako kaže Gugl) koji onda izlaze, spadaju u dobro poznate reči... :)

Ovo mi je odlična zabava, jeste da je teško, ali verovatno baš zato. Uvek se obradujem kada uspem da rešim do kraja. Ponekad imam problema sa kraćim rečima koje su mi nepoznate, pa moram pojedina slova da nabadam preko Gugla ili HJP, kao na primer sa Alažom, kada su mi izašla slova A, A i Ž. Bedene mi je poznat, ali nisam znala da se tako zove.

Jedini problem mi je što ovaj termin "upada" u porodičnu večeru i "Slagalicu", pa ne mogu da iskoristim svo vreme za rešavanje. :)

Čestitke Marku i svima ostalima, a tebi, Hajro, hvala na zadacima. Do sledeće nedelje...

Svetlana kaže...

Sada vidim da je pravilno Aljaž. Neke novine na netu pišu ovako, a druge onako, a pošto L dolazi pre LJ, meni je to prvo uskočilo.

HH kaže...

Hvala Svetlana, čestitke na uspješnom rješavanju... krasni komentari, opisuju sve dijelove ove zabave... sad rješavači mogu razumjeti (ne i opravdati) iskušenja sastavljača kojima se svaka glupost počesto učini prihvatljivom jer im rješava kombinaciju.

Drago mi je to LJ, pa još i Ž, ALJAŽ i DAŽD, slatka minijatura dolje u uglu ili kutu:). Iskusni autori su sigurno u prednosti, pune su im glave tih pojmova, a pogotovo kad je riječ o skupinama.
Je li teško, naravno da jeste, ali vjerujem da je zanimljivije nego upisivati predvidive ST ili slične kombinacije na osnovu bezbroj puta viđenih opisa. Ideja je ponuditi izbor, (t)ko voli nek izvoli, evo virtualnost nam omogućava više varijanti istog zadatka... Statistika bloga pokazuje solidan broj optvaranja, jesu li šutljivi gosti pokušavali ili su samo pogledavali... ne znam, rado bih ih čuo. Biće još noviteta, bilo bi lakše kad bi svi imali printer pri ruci.
Nadam se da je bašta u redu, moja je većim dijelom spaljena, džabe je zalijevati, sunce žeže.
Za termin se mogu prilagoditi, treba čuti i druge.

Dragiša kaže...

Javljam se da čestitam svim učesnicima, a posebno najboljima, kako u muškoj tako i u ženskoj konkurenciji!
Malo sam kasnio na početku, onda dosta posložio iz prve, tako da mi nijedna pomoć ništa novo nije donijela! Vezao sam se za neke pogrešne osmice, malo dekoncentrisan, i nisam predao skoro riješen pismeni!
Hajro, odlično je i nastavljamo s igrom!
Pozdrav svima!

HH kaže...

Bravo Dragiša, hvala na javljanju. Tipično sastavljački - teško odustajemo od onog što nam se čini najboljim putem. Ovdje je razlika što autor rada garantira da postoji put koji je bez sumnjivih stvari, jasan i čist... pa treba odustajati od prve opcije, tražiti druge (naravno, ako vjerujete autoru).

Svetlana kaže...

Hajro, kod nas, na sreću, nije tako užasno toplo kao kod vas, tako da se bašta zasad drži. Nedavno je palo mnogo kiše, tako da je danas nisam morala zalivati. :)

Dragiša, ni najmanje nije teško biti dobar u ženskoj konkurenciji, s obzirom na broj učesnica. Jedno jedino slovo je dovoljno. :)))

Da ne ispadne da sam namerno poslala reč za koju sam znala da ne postoji, stvarno sam bila ubeđena da je ispravna. Tek kada sam videla da nije priznata, potražila sam zašto, i onda videla da treba osmerokut.

Što se tiče raznih stvari u ukrštenicama, u mislima uvek pošaljem autora na toplije mesto kada pročitam da se traži varoš u Zimbabveu, "grozni" pokrajinski izrazi ili imena osmorice fudbalera u ukrštenici koja nije tematska. :D

HH kaže...

Ukidanjem opisa (evo bar ponekad) ukidamo takve pojmove... rješavaču je malko teže, ali bi se trebao bolje osjećati. Nije to novi pristup, odavno imamo kriptogramke i sl varijacije koje i od autora i od rješavača traže više. Drage su mi kriptogramke, osim HIK-a i Orbis-a radio sam ih i u Vjesnikovom Kvizu... Ovo sa osmicama je "zgusnitije", sažetije, prilagođeno novim medijima.

Baštu ću polako čupati i nastaviti sijati i saditi polovinom septembra. Važno je biti van četiri zida.