HUNGARORING
PRIJE 35 GODINA I SAD
Baš sam se razlijenio. Barem ovdje na blogu. I dalje lagano radim u vrtu, šetam u parku, čitam, slušam, gledam, kuham.. Umora ima, ali ne odustajem od stvari koje volim. Enigmatiku i dalje volim, ponešto sastavim, pribilježim neke ideje, pratim blogove. Cijelog života sam žurio, gotovo uživao u cajtnotu pa mi sad neobično, ali i udobno.
Tražeći primjere za planirani post o tematskim
križaljkama nađoh kopirane strane izdanja kuće „Oslobođenje“ sa mojim
prilozima, enigmatskim i neenigmatskim. Nedavno je završen uvijek zanimljivi mi
Tour de France, prije desetak dana sam odgledao utrku Formule 1 za Veliku
nagradu Mađarske, odgledah i nedavni Le Mans... Početkom devedesetih smo (BL
ekipa) planirali odlazak u Alpe na Tour, birkao sam i po kalendaru F1...
Devedesete su bile kakve jesu, F1 sam vidio izbliza na Hungaroringu 12.8.1990.
Uspio sam dobiti akreditaciju kao fotoreporter i novinar (pomoglo je i
višegodišnje pokrivanje utrka svjetskog motociklističkog prvenstva na Grobniku)
i zaputismo se (pokojni fotoreporter Vojo Sekulić i ja) put Budimpešte. Nije mi
bilo prvi put, par godina ranije destinacija je bio NEP stadion i velika
izložba pasa.
Na Grobniku sam 7-8 puta izbliza vidio svjetski
motociklistički vrh, sav taj cirkus, tehniku, glamur..., obilazio sam i neke
druge slične prigode, no F1 je posebna kategorija. U press centru smo dobili
akreditacije, naljepnicu za moju vremešnu Giuliu, parking unutar kompleksa
Hungaroring, pristup gotovo svuda, traka oko bolida je bila granica. Znao sam
dovoljno o mnogo čemu, nagledao se brojnih prenosa... pa ipak sam bio
zaslijepljen savršenstvom i sjajem svega što sam vidio, od boksova, mehaničara
i svemirske tehnologije (već tad su ekipe imale satelitsku vezu sa svojim
centralama), do ogromnih prikolica i svekolike udobnosti i luksuza. Vrzmao
sam se okolo, zagledao i škljocao i u jednom trenutku prepoznah da se između
prikolica krišom pokušava udaljiti on, najveći – Ayrton Senna. Potrčah, još
jedan kolega za mnom, i „zarobismo“ ga, u tren oka stigoše i drugi... odgovorio
je na nekoliko pitanja (i sad imam walkman koji sam koristio), sve
skupa je trajalo 5-6 minuta... Nikad nisam bio tako blizu tako velikoj
zvijezdi... Utrka je bila zanimljiva po rezultatu, pobijedio je Belgijanac
Thierry Boutsen (Williams-Renault), Senna je bio drugi (McLaren-Honda). Sezona
je protekla u znaku najvećeg rivalstva u istoriji F1 (Senna - Prost), Senna je
bio prvak nakon poznatog sudara u posljednjoj utrci u Suzuki. U Sarajevo smo
stigli u 4:00 ujutru, probudili uvijek agilnog Željka Puljića (nekad na
stranicama Time-a, sada u Sidneyu) da nam razvije filmove.
Ovih je dana, nakon prošlonedjeljnog Hungaroringa, F1
vrlo prisutna tema u svjetskim medijima. U centru pažnje su Lewis Hamilton i
Ferrari, kombinacija dvije legende ne ide kako smo se svi nadali. U prilozima
mnogo tehničkih i drugih detalja, ludnica... Ako je prije 35 godina izgledalo
onako kako li je sad.
Na stranice „Oslobođenja“ sam, naravno, stigao preko
enigmatike. Ponuđeno mi je da za nedjeljno izdanje radim enigmatski prilog,
dogovorismo pola strane onog starog velikog formata, skandinavka sa portretima
i DND (dogodilo se na današnji dan) test. Meni zgodna tezga, drago mi bilo i da
podignem kvalitet u važnom izdanju, njima super, imali su pola strane završeno,
radio sam i papirnu montažu. Poslije sam za mali format radio malu skandinavku.
Imao sam tezge i u "VEN"-u, "Uni"... U komunikaciji sa
urednikom nedjeljnog izdanja Rasimom Ćerimagićem nisam propustio da ga upozorim
na vrlo upitnu ozbiljnost tekstova o automoto sportovima. Reagirao je
sarajevski pošteno i „grubo“ – „Hajde ti bolje“. Na Dobrinji IV smo imali
satelitsku TV, gledao sam baš sve, u redakciji „Orbisa“ smo sjedili u istoj
prostoriji sa gospođama iz Press servisa koje su primale brojne svjetske
magazine, uvijek bile spremne pomoći fotosima i prevodom. Sve u svemu, prijatan
i solidan dio mog prisustva u medijima i više nego lijepa sjećanja. Tih 9.5
godina u Oslobođenju su bile daleko najbolji period u mojoj predugoj (nedovoljno
za penziju) radnoj istoriji.
Nema komentara:
Objavi komentar